0

ایمیل محرمانه فاش کرد: زاکربرگ اینستاگرام را تهدیدی برای فیسبوک تلقی می‌کرده است

دسته بندی ها : حقوق رقابت 10 مرداد 1399 کارشناس سایبرلا 470 بازدید
حقوق رقابت - سایبرلا

قانونگذاران آمریکایی مدیرعامل فیسبوک را در جلسه رسیدگی به انحصارطلبی به خاطر تصاحب اینستاگرام نقره داغ کردند. آنها این شرکت را به از میان بردن رقابت با خرید شرکت‌های کوچک یا کپی برداری از آنها متهم کردند.

در جریان جلسه رسیدگی به انحصارطلبی شرکت فیسبوک، اعضای کمیته انحصارطلبی مجلس نمایندگان آمریکا به ایمیل‌های سال ۲۰۱۲ مدیرعامل فیسبوک استناد کردند که وی در آنها اینستاگرام را تهدیدی برای این شرکت قلمداد کرده بود.

زاکربرگ فوریه سال ۲۰۱۲ در ایمیلی به مدیر ارشد مالی فیسبوک، در مورد مبلغ خرید شبکه‌های اجتماعی رقیب مثل اینستاگرام و Path (شبکه اجتماعی تصویر محور) صحبت کرده است. وی در این ایمیل که توسط کمیته قضایی مجلس نمایندگان منتشر شده، اینطور نوشته است: «این کسب و کارها در حال شکوفایی هستند اما شبکه‌های آنها تثبیت شده است. برندها بامعنی هستند و اگر همچنان به رشد کردن ادامه دهند می‌توانند برای ما دردسرساز شوند.»

زاکربرگ در ادامه ایمیل به مدیر ارشد مالی می‌گوید که منظور او از این حرف‌ها خرید اینستاگرام یا Path برای جلوگیری از رقابت آنها با فیسبوک نیست. وی در ایمیلی دیگر با نظر یکی از کارکنان فیسبوک مبنی بر اینکه اینستاگرام تهدیدی برای این شرکت است موافقت می‌کند.

کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) که سال ۲۰۱۲ مجوز خرید اینستاگرام به مبلغ ۱ میلیارد دلار را به فیسبوک داد نیز در مورد احتمال تصاحب این شبکه اجتماعی برای از بین بردن رقابت تحقیق می‌کند.

زاکربرگ در پاسخ به سوالات اعضای کمیته ضدانحصار گفت که او به اینستاگرام به چشم یک رقیب و یک سرویس مکمل نگاه می‌کرده است: «در آن زمان تقریباً هیچ کس به اینستاگرام به چشم یک شبکه اجتماعی عمومی نگاه نمی‌کرد و مردم آنها را رقیبی برای ما تصور نمی‌کردند.» وی تصاحب اینستاگرام را به دلیل سرمایه گذاری فیسبوک در آن «خریدی بسیار موفقیت آمیز» توصیف کرد و به محبوبیت فوق العاده بالای این شبکه اجتماعی اشاره نمود که حالا بیش از ۱ میلیارد کاربر دارد.

در ادامه جلسه از مدیرعامل فیسبوک در مورد کپی کردن از شرکت‌های رقیب و سوء استفاده از قابلیت‌های آنها برای تصاحب شرکت‌های رقیب پرسیده شد. «Pramila Jayapal»، یکی از نمایندگان دموکرات مجلس آمریکا مدعی شد که فیسبوک با کپی برداری از یکی از قابلیت‌های مبتنی بر دوربین اینستاگرام، «کوین سیستروم»، هم موسس اینستاگرام را برای توافق تحت فشار قرار داده است.

«Jayapal» همچنین گفت که فیسبوک «Evan Spiegel»، مدیرعامل و هم موسس اسنپ چت را نیز برای خریده شدن تحت فشار قرار داده است. زاکربرگ در یکی از ایمیل‌ها پا را فراتر گذاشته و می‌گوید: «ما می‌توانیم تمام استارتاپ‌های رقیب را بخریم، اما خرید گوگل مدت بیشتری طول خواهد کشید.» زمانی که نظر زاکربرگ را در مورد این جملات پرسیدند، گفت که چیزی یادش نمی‌آید و آنها را «جوک» خواند.

منبع: دیجیاتو

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!