0

رگولاتوری غیرقانونی بودن اخذ ۱۰ ریال از هر پیامک را تأیید کرد

دسته بندی ها : خدمات حقوقی 23 خرداد 1396 مدیر سایبرلا 548 بازدید
مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از ابلاغ دستور توقف دریافت ۱۰ ریال از هر پیامک بابت هزینه عمومی به اپراتورها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دیروز از توقف اخذ 10 ریال بابت ارسال هر پیامک برای منظور به حساب درآمد عمومی دولت به دلیل غیرقانونی بودن آن خبر داد.

مجلس در سال 94 اخذ 10 ریال بابت ارسال هر پیامک برای واریز به حساب درآمد عمومی دولت را تصویب کرد؛ دولت در سال 95 بار دیگر این بند را پیشنهاد کرد که به تصویب نرسید اما مانند سال 94 اجرا شد و امسال نیز این هزینه از مشترکان اخذ می‌شود.

علیرغم اعلام نظر سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، مرجع نظارت بر عملکرد اپراتورها در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این باره واکنشی نداشت.

در پیگیری خبرنگار فارس از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، درباره اعلام سازمان حمایت مبنی بر توقف اخذ 10 ریال بابت ارسال هر پیامک برای واریز به حساب درآمد عمومی دولت، جهانگیر اسدی سخنگوی این سازمان به خبرنگار خبرگزاری فارس، گفت: این موضوع توسط یک مرجع نظارتی به رگولاتوری اعلام شد و رگولاتوری در بررسی موضوع متوجه صحت این موضوع شد که دستور توقف رویه به اپراتورهای تلفن همراه صادر شده است.

وی گفت: به دلیل اینکه این موضوع در جداول بودجه‌ای ابلاغی دولت به دستگاه‌های اجرایی وجود داشته تا قبل از احصا مغایرت از سوی نهاد نظارتی ابهامی برای رگولاتوری ایجاد نشده بود.

وی ادامه داد: براین اساس دریافت هایی سال 95 و ادامه روند دریافت‌ها در سال 96 صحیح نبوده است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانزده − شانزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!