0

روش های متداول سرقت هویت

دسته بندی ها : جعل هویت 16 دی 1398 کارشناس سایبرلا 613 بازدید
روش های متداول سرقت هویت

فیشینگ (Phishing) – کلاهبردار شمارا برای تحویل اطلاعات شخصی خود فریب می‌دهد.

هک کردن (Hacking) – کلاهبردار با سوء استفاده از نقاط ضعف امنیتی در رایانه، دستگاه تلفن همراه یا شبکه به اطلاعات شما دسترسی پیدا می‌کند.

کلاهبرداری دسترسی از راه دور (Remote access) – کلاهبردار شما را ترغیب می‌کند تا بتوانید به رایانه خود دسترسی پیدا کنید و به یک سرویس مورد نیاز خود بپردازید.

بدافزار و باج افزار (Malware & ransomware) – بدافزار شما را به نصب نرم‌افزاری ترک می‌کند که به scammers اجازه می‌دهد به پرونده‌های شما دسترسی پیدا کند و آنچه را که انجام می‌دهید ردیابی کنید، در حالی‌ که ransomware برای باز کردن رایانه یا پرونده‌های شما نیاز به پرداخت دارد.

پروفایلهای آنلاین جعلی (Fake online profiles) – کلاهبردار نمایه جعلی را در یک رسانه اجتماعی یا سایت دوست‌یابی تنظیم می‌کند و درخواست شما را برای “دوست” ارسال می‌کند.

سرقت اسناد (Document theft) – کلاهبردار از طریق صندوق پستی قفل نشده یا اسناد شخصی دور ریخته شده مانند قبض ابزار، اسناد تجدید بیمه یا سوابق مراقبت‌های بهداشتی به اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا می‌کند.

از خودت محافظت کن

متون مشکوک یا ایمیل را باز نکنید و آن‌ها را حذف کنید. قبل از هر کاری هویت مخاطبین را بررسی کنید.

هرگز پول و کارت اعتباری، جزئیات حساب آنلاین یا کپی اسناد شخصی را به کسی که نمی‌شناسید ارسال نکنید.

گذرواژه‌هایی را انتخاب کنید که حدس زدنش برای دیگران دشوار باشد و مرتباً آن‌ها را به‌روز کنید. برای هر حساب از همان رمز عبور استفاده نکنید و آن‌ها را با کسی به اشتراک نگذارید.

شبکه‌ها و دستگاه‌های خود را با نرم‌افزار ضدویروس و فایروال مناسب ایمن کنید. برای دسترسی یا تهیه اطلاعات شخصی از رایانه یا WiFi عمومی استفاده نکنید.

در مورد میزان اشتراک اطلاعات شخصی شما در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی بسیار مراقب باشید. کلاهبرداران می‌توانند از اطلاعات و تصاویر شما برای ایجاد هویت جعلی استفاده کنند یا شما را با کلاهبرداری هدف قرار دهند.

هنگام انجام پرداخت‌های آنلاین، فقط مواردی را با استفاده از یک سرویس پرداخت مطمئن پرداخت کنید – به دنبال URL بگردید که از https و نماد قفل بسته یا یک ارائه‌دهنده پرداخت مانند PayPal شروع می‌شود.

قفل را روی صندوق پستی خود بگذارید و قبل از استفاده از آن‌ها، هرگونه اسناد حاوی اطلاعات شخصی را خرد یا از بین ببرید.

منبع: پایگاه اینترنتی اسکم واچ

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    19 − نوزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!