0

روسیه برای سرورهای اینترنتی قانون جدید وضع کرد

دسته بندی ها : جاسوسی سایبری 13 مرداد 1393 مدیر سایبرلا 794 بازدید

پارلمان روسیه قانونی را به تصویب رسانده است که به موجب آن سایت‌های اینترنتی مجبورند اطلاعات شخصی مربوط به مردم را در سرورهایی که داخل کشور روسیه قرار گرفته‌اند ذخیره کنند.

به گزارش ایستنا، بر اساس این قانون که از سال 2016 میلادی عملی می‌شود، تمامی شرکت‌های اینترنتی موظفند اطلاعات مورد نیاز خود را مبتنی بر سرورهایی که داخل خاک روسیه قرار گرفته‌اند، پردازش کنند.

کرملین در آخرین تصمیمات خود به این نتیجه رسیده است که با این کار از اطلاعات خود محافظت می‌کند و خطرات امنیتی را به حداقل می‌رساند.

مخالفان این قانون اعلام کردند که این اقدام یک حمله به شبکه‌های اجتماعی بزرگ محسوب می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به فیس‌بوک، توئیتر، Youtube  و تمام شرکت‌های اینترنتی آمریکایی اشاره کرد.

این قانون که State Duma نام دارد و در تاریخ 4 ژوئیه 2014 به تصویب رسیده است، پس از آن مورد توجه دولتمردان روسی قرار گرفت که قوانین مجزایی برای وبلاگ‌ها هم تصویب شده بود. در قانون قبلی گفته شد آن دسته از وبلاگ‌های روسی که روزانه بیش از 3 هزار بازدیدکننده دارند، می‌بایست نام خود را به صورت رسمی ثبت کنند و در صورت هرگونه تخلف دادگاه این اجازه را دارد که صفحه اینترنتی آن‌ها را ببندد.

“ولادیمیر پوتین”(Vladimir Putin) رئیس جمهور روسیه از اینترنت به عنوان یک مرکز جاسوسی یاد می‌کند و بر این باور است که با اقدامات اخیر هیچ گونه آزادی در دنیای مجازی را محدود نکرده است. او می‌گوید که با این کارها فقط می‌کوشد فضای امن‌تری را برای حضور کودکان در دنیای مجازی فراهم آورد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 − هشت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!