0

دستگیری رمال سایبری شبکه ای !

دسته بندی ها : کلاهبرداری رمالی و دعانویسی 28 فروردین 1396 مدیر سایبرلا 859 بازدید

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: مرد فریبکاری که با نقش پردازی و تبلیغ در فضای مجازی و همچنین فعالیت به صورت شبکه‌ای اقدام به گرفتن پول در قبال فال‌گیری و رمالی می‌کرد و مبالغ زیادی را از افراد مختلف گرفته بود، توسط این پلیس شناسایی و تحویل مقامات قضایی گردید.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ حسنوند در این‌باره گفت‌: در پی رصد و بررسی‌های شبکه‌های اجتماعی صفحه‌ای که اقدام به تبلیغ فال‌گیری و رمالی می‌کرد شناسایی و دستگیری عامل یا عاملین آن در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود‌: پس از بررسی پرونده و انجام تحقیقات در این زمینه افسران این پلیس در طی تکمیل پرونده پی بردند فرد رمال با دریافت مبالغ زیادی پول از جوانان و کسانی که قصد ازدواج داشتند اقدام به فالگیری و رمالی برای آنان می‌نماید.

این مقام انتظامی ادامه داد: با انجام عملیات فنی توسط کارشناسان گرداننده صفحه شناسایی و حسب دستور مقام قضایی به این پلیس احضار گردید.

سرهنگ حسنوند گفت: پس از بازجویی‌های صورت گرفته توسط افسران این پلیس وی در ابتدا منکر اعمال خود می‌شد ولی سرانجام لب به اعتراف گشود و گفت، با فریب دادن جوانان در شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان بخت گشایی از آنها مبالغی پول دریافت می‌کردم و به آنها وعده حل مشکلاتشان را می‌دادم .

رئیس پلیس فتا استان خوزستان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضایی گفت: اینگونه افراد شگردهای مختلفی برای فریب قربانیان دارند و یکی از شگردهای پرکاربرد آنها تبلیغ در بین جمع‌های خانوادگی و به صورت شبکه‌ای می‌باشد.

به گفته وی جمع آوری اطلاعات یکی از شگردهای رمالان و فالگیران سایبری است، که از این اطلاعات جهت سوء‌استفاده و اخاذی نیز استفاده می‌کنند.

سرهنگ حسنوند تاکید کرد: خانواده‌ها برای حل مشکلات خود به جای پیروی از خرافات می‌توانند از مشاوران مطمئن استفاده نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    20 − شانزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!