0

کلاهبرداری در پی رمالی و فالگیری در فضای مجازی

دسته بندی ها : کلاهبرداری رمالی و دعانویسی 18 تیر 1397 مدیر سایبرلا 357 بازدید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی غرب استان تهران گفت: بستر اینترنت فضایی را برای بزهکاران حقیقی مخصوصاً فالگیران و رمال‌ها فراهم آورده که برای تحقق نیات شوم خود اعمال مجرمانه خود را از طریق فضای مجازی انجام می‌دهند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ حاجعلی صالحی عنوان کرد: پیرو شکایت خانمی با موضوع کلاهبرداری اینترنتی، پرونده‌ای در دادسرای رسیدگی به جرایم اینترنتی تشکیل و به پلیس فتا ارسال گردید که در گام نخست ماموران پلیس فتا اظهارات شاکیه را مکتوب کردند.

وی ادامه داد: شاکیه در اظهارات اولیه خود ادعا داشت در حال گشت گذار در شبکه‌های اجتماعی بودم که یک کانال فال و استجابت توجه من را به خودش جلب کرد، از همین رو تصمیم به برقراری ارتباط با ادمین کانال را گرفتم تا مشکلی که داشتم را از این طریق برطرف نمایم که ایشان در اولین مرحله مبلغ 4 میلیون ریال درخواست کردند که بنده برایشان واریز کردم ولی متاسفانه پاسخ من را به صورت مطلوب ندادند که در همین قالب طی مدت یک هفته به صورت خورد خورد مبالغی را از من جهت برطرف کردن مشکلاتم دریافت کردند که در نهایت مبلغ 66 میلیون ریال از بنده کلاهبرداری کردند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: پس از اخذ اظهارات شاکی توسط ماموران اداره مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتا و همچنین انجام اقدامات فنی توسط کارشناسان اداره ادله دیجیتال جرم با به دست آمدن ادله کافی برای پیگیری این پرونده در نهایت ماموران پلیس فتا توانستند به متهم اصلی برسند.

سرهنگ صالحی ادامه داد: با پایان تحقیقات کارشناسان پلیس فتا متهم شناسایی شده به پلیس فتا منتقل گردید و در اظهارت اولیه خود ابتدا منکر بزه انتسابی شد ولی پس از مواجهه با ادله دیجیتال جرم جمع‌آوری شده توسط کارشناسان پلیس فتا راهی به جز بازگویی حقیقت ندید و اعتراف کرد با ورود اینترنت و بازخوردی که مردم در این فضا از خود نشان دادند برآن شدم که فعالیت خود را در این فضا گسترش دهم از همین رو با تهیه کانالی با موضوع فال و استجابت قربانیان خود را جهت برطرف کردن مشکلاتشان مجاب به پرداخت مبالغ گوناگون می‌کردم.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران بیان کرد: با توجه به اظهارات متهم و پس از تکمیل پرونده، جهت سیر ادامه مراحل قانونی پرونده به مراجع قضایی ارسال گردید.

سرهنگ صالحی همچنین به مردم هشدار داد: کاربران اینترنت و شبکه‌های مجازی همواره باید توجه داشته باشند که افرادی با ترفندهای مختلف و با تبلیغات کذب و اغوا کننده به بهانه فال و یا سرکتاب و دعا نویسی  در صدد سواستفاده مالی و یا اخاذی می‌باشند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    20 + 13 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!