0

رای نهایی شورای رقابت در پرونده شکایت چیلیوری از اسنپ فود

دعوای حقوقی, شکایت کیفری, دادگستری

شورای رقابت تجدید نظر خواهی اسنپ فود در پرونده شکایت چیلیوری از این شرکت را وارد ندانست و در رای نهایی خود علیه اسنپ فود رای داد.

مهر ماه سال جاری جلسه شکایت «چیلیوری» از «اسنپ فود» با موضوع ایجاد انحصار در بازار سفارش آنلاین غذا در شورای رقابت به نفع چیلیوری تمام شد؛ اما بعد از این رای اسنپ فود اعلام کرد که این رای نهایی نیست و آنها در خواست تجدید نظر در این رای را تقدیم شورای رقابت کردهاند. حالا و با گذشت نزدیک به ۴ ماه از این رای، شورای رقابت در مراحل تجدید نظر مجدد رای به پایان انحصار اسنپ فود در بازار سفارش آنلاین غذا داده است.

«علیرضا صادقیان» مدیرعامل چیلیوری ضمن تایید این خبر گفت: «با تایید این رای در مرحله تجدید نظر این پرونده بسته خواهد شد؛ اما این پایانی برای این پرونده نیست چرا که ما شکایت جدیدی برای دریافت خسارت از این شرکت را تنظیم خواهیم کرد

او در مورد جزییات این شکایت جدید توضیح داد: «در دوران انحصاری که اسنپ فود در بازار سفارش آنلاین غذا ایجاد کرده بود که مورد تایید مراجع قانونی هم قرار گرفت، این شرکت توانست بیش از ۲ سال سهم بازاری که پیش روی ما بود را با حرکتهای انحصاری در اختیار خود بگیرد. حالا با نهایی شدن رای پایان انحصار اسنپ فود ما محق هستیم که خسارتی که در این سالها به ما وارد شده است را از این شرکت دریافت کنیماو تاکید میکند که تیم حقوقی این شرکت در حال جمعآوری و بررسی میزان خسارتهای وارد شده به این شرکت در دوسال گذشته هستند؛ اما در نهایت میزان پرداخت خسارت نهایی از سمت اسنپفود به چیلیوری را دادگاه تعیین خواهد کرد.

مهر ماه و همزمان با اعلام رای شورای رقابت در پرونده شکایت چیلیوری از اسنپ فود، این شورا در رای خود ضمن دستور به توقف رویه ضد رقابتی اسنپ فود و اطلاعرسانی عمومی در جهت شفافیت بیشتر در این بازار، اسنپفود را محکوم به پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی کرد.

حالا با نهایی شدن رای شورای رقابت مبنی بر پایان انحصار اسنپ فود ما محق هستیم با تنظیم یک شکایت خسارتی که در این سالها به ما وارد شده است را از این شرکت دریافت کنیم.

علیرضا صادقیان، مدیرعامل چیلیوری

در حالی که چیلیوری با تنظیم یک شکایت جدید خود را برای دریافت خسارت از اسنپ فود آماده میکند؛ اما مدیران اسنپ فود اعلام میکنند که همچنان به دنبال تغییر این رای هستند.

سعید لطفی، مدیرعامل اسنپفود در اظهار نظری کوتاه گفت: «مراحل قانونی هنوز به پایان نرسیده و دادگاههای دیگری وجود دارند که بتوانند در این زمینه نظر بدهنداو با اعلام اینکه تیم حقوقی آنها در حال بررسی دقیقتر این موضوع هستند تاکید کرد که هنوز چیزی نهایی نشده است.

آنچه تا کنون نشان میدهد پیروزی چیلیوری بعد از ماه‌ها تلاش برای پایان دادن به انحصار اسنپفود است که براساس اظهارت مدیرعامل این سرویس در رویداد فیروزه پلت نزدیک به ۹۵ درصد بازار خدمات سفارش غذای آنلاین را در اختیار دارد. چیلیوری که چندی پیش با ریحون دیگر فعال این حوزه ادغام شد، در نشست خبری اعلام این ادغام تاکید کرده بود که با این ادغام و پایان انحصار اسنپفود در تلاش برای بازگشت قدرتمند به بازار سفارش آنلاین غذا است. علیرضا صادقیان، مدیرعامل چیلیوری در نشست خبری ادغام با ریحون ضمن اعلام اینکه چیلیوری در آستانه یک پوستاندازی جدی است گفته بود که در سالهای آینده آنها تنها یک سرویس سفارش آنلاین غذا نخواهند بود و وارد حوزههایی مانند سوپر مارکت،فروش گل، شیرینی و غیره خواهند شد.

همچنین صادقیان از برنامههای جدی این سرویس برای جذب سرمایه نیز خبر داده بود. به گفته او آنها در چند ماه گذشته مذاکرات جدی را با «دیجیکالا» بزرگترین خردهفروشی آنلاین شروع کردهاند.

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست + 13 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!