0

رایتل تا پاییز به فرابورس می‌رود

دسته بندی ها : فناوری اطلاعات 7 مرداد 1399 کارشناس سایبرلا 427 بازدید
بازار سرمایه و بورس, سرمایه گذاری

مدیرعامل رایتل در مجمع سالیانه سهامداران این شرکت ابراز امیدواری کرد اپراتور سوم تلفن همراه ایران تا پاییز سال جاری در بازار سرمایه پذیرش شود.

یاسر رضاخواه، مدیرعامل رایتل، در گزارش خود به سهامداران اپراتور سوم اعلام کرد این شرکت برای اولین بار در طول دوران فعالیت خود، سودده شده است. او گفت:‌ «برای اولین بار سود خالص در رایتل محقق شد و پس از ۸ سال از آغاز فعالیت، زیان ۵۷۰ میلیارد تومانی این شرکت به سود ۱۱۳ میلیارد تومانی در سال مالی ۱۳۹۸ تبدیل شد.»

رضاخواه پیشتر اعلام کرده بود که سودده شدن رایتل، ناشی از تبدیل تفاهم‌نامه RAN Sharing به قرارداد است. این تفاهم‌نامه در زمان مدیرعاملی مجید صدری در رایتل با اپراتورهای اول و دوم تلفن همراه امضا شده بود؛ اما به دلیل تغییرات مکرر مدیریتی در اپراتور سوم، هیچ‌گاه به صورت قرارداد درنیامده بود. او در این گفت‌وگو برای اولین بار از عرضه سهام رایتل در سال جاری خبر داده بود.

رضاخواه که در سالن کنفرانس شستا با حضور محمد رضوانی‌فر، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، معاونان شستا و نماینده سازمان حسابرسی سخن می‌گفت، افق اصلی مدیران رایتل را در ابتدا پاسخگویی به نیاز داخلی سازمان تامین اجتماعی و ارتقاء کاربری‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات در این سازمان و سپس بازار گسترده این فناوری در داخل و خارج از کشور عنوان کرد.

اپراتور سوم تلفن همراه ایران که از سال ۱۳۹۰ فعالیت آغاز کرده است، از ابتدا بدون شریک خارجی و با سهامداری صددرصدی سازمان تامین اجتماعی (شستا) در بازار تلفن همراه ایران حضور داشته؛ اما نتوانسته است سهم بزرگی از این بازار را از آن خود کند. این در حالی است که رایتل تا پایان شهریور سال ۱۳۹۳ انحصار ارائه خدمات نسل ۳ تلفن همراه را در ایران در اختیار داشت.

در خبری که شستا برای رسانه ارسال کرده، عنوان شده است که گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت خدمات ارتباطی رایتل در مجمع این شرکت ارائه شده و سازمان حسابرسی صورت‌های مالی، عملکرد مالی و جریان‌های نقدی رایتل را برای سال مالی منتهی به تاریخ ۲۹ اسفند ۹۸ از تمام جنبه‌های با اهمیت، طبق استانداردهای حسابداری به نحو مطلوب ارزیابی کرده است.

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه + 20 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!