0

راه‌های ساده ایمن سازی گوشی‌های تلفن همراه از دست بدافزارها

دسته بندی ها : امنیت اطلاعات, فناوری اطلاعات 21 فروردین 1396 مدیر سایبرلا 755 بازدید

امروزه با گسترش عرضه انواع گوشی‌های هوشمند و استفاده آن توسط کاربران باعث گردیده تهدیدات این تجهیزات نیز افزایش یابد‌. با توجه به اینکه اکثر کاربران در حافظه‌های تجهیزات هوشمند خود انواع اطلاعات مهم اعم از تصاویر خصوصی‌، پیام‌ها‌، اطلاعات بانکی و‌… را نگهداری می‌کنند از این لحاظ این تجهیزات مورد توجه هکرها قرار دارد و می‌بایست حتما کاربران نکات ایمنی این ابزار کوچک را مد نظر قرار دهند .

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ سید علی میراحمدی در این گفتگو بیان داشت‌: با توجه به افزایش میزان تمایل کاربران به استفاده از تجهیزات هوشمند‌، این دستگاه کوچک امروزه به عنوان یک رایانه همراه و یا کیف پول همراه و … مورد استفاده قرار می‌گیرد و این امر باعث تمایل نفوذگران از هک رایانه‌ای شخصی به سمت هک پلت فرم تلفن همراه گردیده است .

این مقام انتظامی افزود‌: می‌توان گفت اکثر تهدیداتی که قبلا متوجه رایانه‌های شخصی بود امروزه به سمت دستگاه‌های هوشمند همراه رفته است که نمونه‌هایی از این تهدیدات‌؛ بدافزارها‌، بات نت‌ها‌، جاسوس افزارها‌، بدافزارهای بانکی را می‌توان نام برد.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد‌: به غیر از تهدیدات نرم افزاری و دسترسی‌های غیر مجاز بحث سرقت گوشی‌های هوشمند گزینه دیگری است که گریبانگیر دارندگان گوشی‌های هوشمند می‌باشد و در این خصوص کاربران می‌توانند با استفاده از قابلیت برخی نرم افزار‌ها در صورت مفقودی و یا سرقت بهره بگیرند مانند پاک کردن اطلاعات‌، ip  فرد استفاده کننده‌، تغییر سیم کارت‌، مکان جغرافیایی و … .

در ادامه سرهنگ میراحمدی به نکات کلیدی اشاره نمودند که کاربران با رعایت آن یک امنیت نسبی را برای تجهیزات خود رقم می‌زنند، اولین گام نصب یک آنتی ویروس مناسب و بروز می‌باشد که این امر باعث جلوگیری از نصب برخی بدافزارها و جاسوس افزارها برروی گوشی می‌گردد .دومین گام، دانلود برنامه‌های مورد نیاز از منابع معتبر می ‌باشد . این نکته را همیشه مدنظر قرار دهید که برنامه‌هایی که در منابع نامعتبر به اشتراک یا عرضه می‌گردند قابل اعتماد نبوده و می‌توانند حامل فایل‌های آلوده باشند .

وی عدم نصب برنامه‌های غیر ضروری را سومین گام خواند و گفت: گام چهارم، محدو‌دسازی دسترسی اپلیکیشن‌ها می‌باشد برخی نرم افزار‌ها  دسترسی‌های غیر ضروری را از کاربر می‌گیرند می‌توان آنها را از مسیر تنظیمات گوشی غیر فعال کرد .پنجمین گام هم عدم کلیک بر روی لینک‌های ارسالی توسط افراد در فضای وب به خصوص شبکه‌های اجتماعی می‌باشد .

سرهنگ میراحمدی در پایان به کاربران توصیه کرد امنیت در فضای مجازی نسبی است ولی می‌توان با رعایت برخی گزینه‌ها‌، امنیت اطلاعات خود را تامین نماییم.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفت − 7 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!