0

رئیس سازمان تبلیغات: فضای مجازی رها شده است

اخلاق در فضای مجازی, cyber ethics

حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با انتقاد از رها شدگی فضای مجازی و از عدم تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی انتقاد کرد.

محمد قمی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی چالش‌های فرهنگی اظهاراتی را بیان داشت که به شرح ذیل است.

قمی : شهریور سال 86 در جلسه هیات دولت و بعد از گزارش آقای احمدی نژاد آقا فرمودند فرهنگ حقیقتا مظلوم است و در این زمینه شواهد و ادله‌ای آوردند نه مقام معظم رهبری بلکه هر دلسوزی وقتی این استقبال پرشور نمایندگان را برای عضویت در کمیسیون فرهنگی ببیند یاد مظلومیت فرهنگ می‌افتد.

وی افزود: 4 ماه است جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل نشده و جلسات شورای عالی فضای مجازی هم تشکیل نمی‌شود کل بودجه فرهنگ کشور زیر نیم درصد است که بودجه ساخت 300 کیلومتر بزرگراه است.

همین اندک بودجه دستگاه‌های فرهنگی هم با تشتت و شلختگی دستگاه‌های فرهنگی بارهای بر زمین مانده‌ای زیادی دارد.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه فضای مجازی می‌بینیم که تصمیم نظام بستن یک شبکه مجازی است اما باید ببینم آیا حالا بهتر شده است که همه فیلتر شکن دارند؟

جرایم سایبری, حقوق فضای مجازی, سایبرلاالبته در همه جای دنیا رفتار سلبی در کنار رفتار ایجابی لازم است در پیوست حکم دوره اول شورای عالی فضای مجازی آقا هر گونه بالا بردن سرعت و پهنای باند اینترنت را منوط به شبکه ملی اطلاعات کردند و محتوا را مقدم بر توسعه زیر ساخت خدمات کردند اما این اتفاق نمی‌افتد و فرزندان من و شما در فضای مجازی چه می‌بینند؟

قمی با بیان این که 5 آهنگ آخر یک خواننده 198 میلیون بار دیده شده تصریح کرد: متاسفانه فضای مجازی رها شده است در کمتر از یک سال گذشته پهنای باند دو و نیم برابر شده است. 60 تا 70 درصد این فضا در اختیار اینستاگرام است.

جایی که شاعری با 200 فالور وقتی از حاج قاسم سلیمانی می‌گویند صفحه‌اش بسته می‌شود ما ادعای حکمرانی در فضای مجازی را داریم اما آنها هر کاری می‌خواهند می‌کنند.

30 درصد جرایم یارانه‌ای، 25 درصد محتوای خلاف عفت و درآمدهای کثیف از قمار و تبلیغات ناهنجار در همین فضا اتفاق می‌افتد.

عشق مثلثی، مربعی، خیانت و خشونت و جرایم انسانی در این فضا عرضه می‌شود و جوانان از آن استفاده می‌کنند که مسئولیتش با تک تک شما و من است.

منبع:ایسنا

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یازده − یازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!