0

توضیحات ساترا درباره توقف پخش سریال «می خواهم زنده بمانم»

ساترا - سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر - سایبرلا

با توجه به وصول شکایت معاونت فرهنگی و اجتماعی ناجا و پیگیری چند باره ایشان پیرامون سریال «می خواهم زنده بمانم» نکات ذیل جهت روشن شدن ابعاد موضوع ارائه می‌شود:

براساس بررسی‌های ساترا، دغدغه‌های ناجا ناظر به جهان و جریان داستان و نیز شخصیت‌پردازی برخی کارکترهاست که به‌نحوی خدشه به چهره نیروی خدوم انتظامی و کمیته‌های انقلاب اسلامی به عنوان شاکله ناجا محسوب شده است. نکاتی که به‌راحتی و بدون تحمیل هزینه‌های سنگین اصلاح ‌پس از تولید به بخش خصوصی، در مرحله فیلمنامه قابلیت بررسی و مرتفع شدن داشته‌اند اما باتوجه به اینکه سریال، بدون طی کردن هماهنگی‌های لازم با موسسه ناجی هنر آغاز به تولید نموده، این ملاحظات در این سریال نیز مورد غفلت قرار گرفته است.

همچنین با توجه به زمان تولید این سریال، این محتوا پس از تولید و باهدف دریافت مجوز انتشار به ساترا ارائه شده است؛ به همین دلیل اعمال اصلاحات در فیلمنامه در این مرحله، عملا غیرممکن بوده و مطابق با سیاست ساترا مبنی بر حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیست.

برهمین‌ اساس و پس از وصول شکایت ناجا، ساترا با برقراری جلساتی با نویسندگان محترم و مدیران معاونت فرهنگی و اجتماعی ناجا و مؤسسه ناجی‌هنر‌، سعی بر حل چالش پیش‌آمده با اصلاح حداقلی ایرادات داستان داشته است که امیدواریم به زودی به حل مشکل پیش آمده منجر شود.

ساترا امیدوار است پس از این شاهد موانع ناشی از ناهماهنگی در مسیر سرمایه‌گذاری و فعالیت رسانه‌های بخش خصوصی به ویژه در میانه برنامه نمایش عمومی نباشیم.

منبع: سایت ساترا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

  1. کشاورز البرزی خادم سردار سلیمانی گفته :
    16:53 1400/03/21

    من فیلم میخوام زنده بمونم رو ندیدم و اصولا بغیر از برنامه نادر طالب زاده و مقصودی و مستند پرونده، هر فیلم و سریال حتی در گاندو و بچه مهندس ۳ رو نگاه کردم یکجور نظامی ها و انتظامی هامونو مسخره کردند خدا کنه این حرفم رو مغایر با اصول انتشار ندونید و منتشر کنید تا بدانند مردم قدرت نیروهای دفاعی کشورمان را دوست دارند نه تضعیف و ذلالتشونو ، بخدا در تشییع سردار سلیمانی اینو فریاد زدیم و ثابت کردیم این پیامم رو ولی بازم میگم اون سرهنگ و تیمسار ما که حقوق ناظری برای فیلم ها و مستندها میگیرن ان شاءالله که حلالش باشه ولی میتونم ثابت کنم حلال نیست، و دارند به نیروهای خدوم و زحمت کش ایران عزیزمون جفا میکنند اگر امکان داشت باهاشون ارتباط پیدا کنیم اینو سرشون فریاد میزدم و بهشون میگفتم

  2. کشاورز البرزی خادم سردار سلیمانی گفته :
    16:59 1400/03/21

    ما نه از صدا و سیما بلکه از ناظران فیلم های که نیروهای انتظامی و امنیتی و نظامی را نظارت میکنند شاکی هستیم و مطالبه برخورد با تضعیف کنندگان این نیروهای خدوم کشورمون را داریم اگر امکان ارتباط با این ناظران نظامی بود ما بحق این را از آنها مطالبه جدی خواهیم کرد
    ارادتمند شما:
    کشاورزی که عاشق قدرت و عزت نیروهای نظامی و انتظامی و دفاعی امنیتی کشورمون است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 19 =

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!