0

وزیر گردشگری: نمی توانیم به گردشگر خارجی بگوییم از بله و ایتا استفاده کن

دسته بندی ها : فیلترینگ اینترنت و فیلترشکن 10 اسفند 1401 کارشناس سایبرلا 301 بازدید
سیم کارت گوشی موبایل تلفن همراه - سایبرلا

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری می‌گوید چون گردشگران خارجی نیاز به ارتباط با دنیا دارند و نمی‌توان به آنها گفت از پیام رسان های داخلی استفاده کنید، لازم است سیم کارت های ویژه ای در اختیار آنها قرار گیرد که پلتفرم های جهانی روی آنها فیلتر نشده باشند.

پس از آنها طرح سیم کارت ویژه گردشگران خارجی از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شد و جنجال‌ها و مخالفت‌های فراوانی را برانگیخت، امروز (۱۰ اسفند ۱۴۰۱) عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران گفت که این درخواست را او به وزیر ارتباطات داده و پیگیر آن است.

ظرغامی گفت: «وزیر ارتباطات به خاطر سیم‌کارت‌هایی که باید به گردشگران خارجی بدهند خیلی مورد حمله قرار گرفت. من می‌خواهم بگویم تقصیر ایشان نیست، تقصیر من است. اگر قرار است با کسی برخورد شود و انتقاد شود،‌ از من باید انتقاد شود. پیشنهاد ما بود و پیگیرش هم هستیم.»

او در توضیح دلایل خود برای ارائه سیم‌کارت ویژه گردشگران خارجی گفت: «باید حداقل خدمات به گردشگران خارجی داده شود. بعضی دوستان می‌نشینند که چرا گردشگری خارجی به کشور نمی‌آید یا تعدادشان کم است. مسائلی دارد که ما اینها را مشخص کرده‌ایم و داریم حل می‌کنیم. یکی از مهم‌ترین نیازهایشان وقتی وارد کشور ما می‌شوند، اینترنت و سکوهای خارجی و بین‌المللی مثل نان و آب و هوا برای اینها لازم است.»

وزیر گردشگری افزود: «نمی‌شود که گردشگر خارجی بیاید اینجا و ارتباطش با دنیا قطع شود. نمی‌توانیم به گردشگری خارجی بگوییم از ایتا و بله استفاده کن. او می‌خواهد از تهران با پاریس در تماس باشد. اگر هم مشکلی برایشان پیش بیاید. یه دفعه دو نفر از اینها را به عنوان جاسوس می‌گیرند. بعضی مواقع من تا نیمه‌های شب پیگیری می‌کنم که آن مشکل را حل کنم. اگر دو نفر پیر زن و پیر مرد می‌آیند اینجا و نگران این هم هستند که دستگیر شوند یا اتفاقی برایشان بیفتد و نمی‌توانند به خانواده‌شان حتی خبر بدهند، با چه انگیزه‌ای باید بیایند؟»

ضرغامی ادامه داد: «من از آقای وزیر [ارتباطات] خواستم که برای گردشگران خارجی امکانی را فراهم کند که آنها بتوانند با استفاده از سیم‌کارت‌های ویژه و استفاده از سکوهای بین المللی نیازشان را برطرف کنند. به امید اینکه انشاالله تولیدات داخلی ما چنین جایگاهی پیدا کند و در سطح جهانی فعال باشد.»

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 + هفت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!