0

دشمن در فضای سایبری سرمایه‌گذاری ویژه‌ای بر روی کودکان و بانوان کرده است

جانشین پلیس فتا استان کرمان با بیان اینکه امروزه فضای سایبری فواید و موقعیت‌های مناسبی را ‌در اختیار کاربران ایرانی قرار داده است، گفت: این فضا دارای تهدیدات و آسیب‌های زیادی است که اگر شناخته نشوند و به کاربران مرتبا گوشزد نگردند اثرات و تبعات جبران ناپذیری را به دنبال خواهند داشت.

به گزارش سایبرلا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ دوم محمد‌رضا رضایی اظهار کرد: دشمن اقدام به سوء‌استفاده از آسیب‌های فضای مجازی در راستای رسیدن به اهداف شوم خود می‌نماید و میدان جنگ و نبرد خود را با ملت و مردم و اعتقادات آنها به این فضا کشانده است و آثار و تبعات و فواید بسیاری برای دشمن داشته است به طوری که حضرت آقا در یکی از فرمایشاتشان فرمودند فضای مجازی حقیقتا قتلگاه جوانان و نوجوانان شده است.

وی افزود: بازی‌های رایانه‌ای‌، فضای مجازی (‌اینترنت و شبکه‌های اجتماعی) و ماهواره سه ابزار مهم و کلیدی در جنگ نرم می‌باشند که دشمن از این ابزارها در راستای کم رنگ کردن اعتقادات مذهبی‌، فرهنگی و اجتماعی مردم ایران بهره می‌برد.

این مقام ارشد انتظامی در جمع کارکنان نیروی زمینی ارتش در استان گفت: سرمایه‌گذاری دشمن در فضای سایبری بر روی همه اقشار جامعه و علی‌الخصوص کودکان و بانوان می‌باشد چرا که معتقدند اگر بتوانند کاری کنند که زنان و مادران ایرانی از آرمان‌های مذهبی خود فاصله بگیرند به راحتی می‌توانند به اهداف از پیش تعیین شده خود برسند.

جانشین پلیس فتا استان کرمان درادامه افزود: امروزه یکی از ترفندهای دشمنان برای نسل جدید و کودکان طراحی بازی‌های رایانه‌ای با محتواهای ضد فرهنگی‌ و دینی است که به راحتی در اختیار آنها قرار می‌گیرد و متاسفانه به دلیل عدم اطلاع رسانی و آگاهی لازم در خصوص عواقب بد این‌گونه بازی‌ها، والدین هیچ‌گونه واکنشی از خودشان نشان نمی‌دهند و این بازی‌ها و ابزار‌های هوشمند را بدون آگاهی در اختیار فرزندان خود قرار می‌دهند.

سرهنگ رضایی تاکید کرد: اما بدیهی است که اینترنت نیز با همه فوایدی که دارد، می‌تواند تهدیدی جدی نیز باشد که برای تبدیل تهدیدها به فرصت و استفاده بهینه از آن بایستی تمهیداتی را پیش‌بینی کرد.

وی در پایان افزود: پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجهه با هر‌گونه مشکل در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند و هشدارهای این پلیس را جدی بگیرند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!