0

دستگیری 20 نفر از مدعیان فروش سوالات کنکور سراسری سال 1400

آزمون وکالت قضاوت کارشناس رسمی، آزمون

رئیس پلیس فتا ناجا از دستگیری بیش از 20 نفر از کسانی که اقدام به فروش سوالات کنکور سراسری سال 1400 در فضای مجازی می‌کردند، خبر داد.

سردار “وحید مجید” رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا، ضمن تشریح این خبر اظهار داشت: در رصد پیش دستانه فضای سایبر ، در بیش از 100 کارگروه استانی و شهرستانی طی ایام منتهی به برگزاری کنکور سراسری سال 1400، تعداد زیادی سایت و تارنما که اقدام به فعالیت مجرمانه در این خصوص می کردند ، مورد شناسایی قرار گرفتند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه از شناسایی و دستگیری بیش از 20 نفر از مجرمان در کشور که با تبلیغات دروغین و کاذب مدعی فروش سوالات کنکور سراسری سال 1400 پیش از برگزاری آن بودند، خبر داد و اظهار داشت: اقدام قضائی علیه تعدادی از مجرمان دیگر نیز در این حوزه در جریان است.

رئیس پلیس فتا ناجا افزود: در تحقیقات فنی و بررسی های به عمل آمده از مجرمان دستگیر شده مشخص گردید تعدادی از داوطلبان کنکور با این ترفند مبالغ زیادی تحت عنوان بیعانه به این کلاهبرداران پرداخت کردند که ضمن مسدود کردن حساب های مالی این مجرمان اقدامات نهایی برای استرداد وجوه به فریب خوردگان صورت گرفته است.

وی اظهارداشت: با توجه به هشدارهای متعدد این پلیس و سایر مسئولان سازمان سنجش، متاسفانه باز هم شاهد فریب تعدادی از متقاضیان بودیم ولیکن با تجزیه و تحلیل پرونده های قضائی سال 1400 در مقایسه با ادوار گذشته، شکوائیه های قضائی در این حوزه کاهش نسبتا خوبی پیدا کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تمام سوالات کنکور تا ساعت و دقیقه نهایی برگزاری این آزمون در قرنطینه و پلمب قرار می گیرند، خاطر نشان کرد: هموطنان به هیچ عنوان هویت کاربری خودشان را در اختیار موسسات آموزشی غیر مجاز قرار ندهند تا در آینده سوء استفاده‌ای از آن‌ها صورت نگیرد.

منبع: پلیس فتا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پانزده − پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!