0

دستگیری جاعل عنوان پلیس ‌فتا در فضای مجازی

دسته بندی ها : فضای سایبر 29 فروردین 1396 مدیر سایبرلا 883 بازدید

رئیس پلیس فتا اردبیل از شناسایی و دستگیری فردی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی با سوء‌استفاده از آرم و عنوان پلیس‌فتا، اقدام به ارسال پیام‌ و تهدید آنان به احضار و دستگیری می‌کرد؛ خبر داد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ دوم حافظ شریفی اظهار کرد: در پی رصد و پایش فضای مجازی، کارشناسان با موردی روبرو شدند که در آن فردی با ایجاد کانال و استفاده از آرم و عنوان پلیس‌فتا اقدام به ارسال پیام‌های تهدیدآمیز برای کاربران می‌‌نمود که موضوع به دلیل حساسیت ویژه با تشکیل اضطراری یک تیم در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی تیم تخصصی در مدت زمان کوتاهی موفق شدند، علاوه به برقراری ارتباط و ردگیری شخص موردنظر، وی را در شهرستان اردبیل شناسایی و بلافاصله طی هماهنگی و اخذ دستور از مقام قضایی، متهم را به همراه تجهیزات فنی دستگیر نمایند.

این مقام انتظامی افزود: ‌متهم پس از مشاهده ادله‌های دیجیتال ضمن قبولی بزه انتسابی انگیزه خود را قدرت‌نمایی در فضای مجازی اعلام و در نهایت نامبرده به‌همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا اردبیل با یادآوری ماده 555 قانون مجازات اسلامی گفت: هر کس بدون سمت رسمی یا اذن از طرف دولت خود را در مشاغل دولتی اعم از کشوری یا لشکری و انتظامی که از نظر قانون مربوط به او نبوده دخالت دهد یا معرفی کند به حبس از 6 ماه تا 2 سال محکوم خواهد شد و چنانچه برای دخالت یا معرفی خود در مشاغل مزبور سندی جعل کرده باشد مجازات جعل را نیز خواهد داشت.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    15 + چهارده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!