0

عامل هتک حیثیت در شبکه های اجتماعی دستگیر شد

فردی که با انتشار تصاویر خصوصی یکی از شهروندان در شبکه های اجتماعی باعث هتک حیثیت و آبروریزی وی را فراهم کرده بود توسط پلیس فتا اصفهان  شناسایی و دستگیر شد.

پلیس فتا: سرهنگ غلامرضا شهریاری، رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر اینکه فردی با انتشار فیلم ها و تصاویر خصوصی  او در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باعث هتک حیثیت و آبروریزی او گردیده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شاکی مدتی قبل در یکی از شبکه های اجتماعی مجازی با پسر جوانی  آشنا شده که با ارسال پیام های عاشقانه وی را  فریب داده و  به بهانه ازدواج و  آشنایی بیشتر درخواست ارسال تصاویر خصوصی و شخصی اش را می کند که این دختر جوان نیز به او اعتماد کرده و این تصاویر را برای او می فرستد.

این مقام انتظامی بیان داشت: شاکی جوان چند روز پس از  ارسال تصاویرش با پیام تهدید آمیزی از سوی فرد مقابل روبرو می شود که قصد اخاذی از او را داشته  اما دختر جوان به این پیام ها  اعتنا نمی کند و سرانجام متهم فیلم ها و تصاویر او را در فضای مجازی منتشر می کند.

سرهنگ شهریاری بیان داشت: بلافاصله کاراگاهان این پلیس پرونده ای در این زمینه تشکیل و با جمع آوری مدارک و ادله دیجیتالی توانستند در کمترین زمان عامل هتک هیثیت این دختر جوان که پسری  23 ساله ،اهل و ساکن اصفهان است شناسایی و دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهم در بازجویی های پلیسی به بزه انتسابی معترف و انگیزه خود را سوءاستفاده از اعتماد کاربران عنوان کرد تصریح کرد: نامبرده پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل بعدی تحویل مراجع قضائی شد.

کاربران باید این نکته را در ورود به شبکه های اجتماعی مجازی همیشه در ذهن داشته باشند که به هیچ وجه به افراد غریبه در این فضا اعتماد نکنند و با آنها ارتباط و قرار ملاقات حضوری برقرار نکنند و همیشه همان رفتاری را انجام دهند که در فضای حقیقی انجام می دهند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    10 − شش =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!