0

دستگیری عامل سرقت از اینترنت ADSL

سرقت در فضای مجازی و به واسطه بهره گیری از نرم افزارهای جدید و اینترنت اغلب به شکل هک حساب های مالی وجابجایی آنها وگاها هک شارژ تلفن های همراه خود را نشان داده است اما این روزها با بهره گیری از اپلیکیشن های هک اینترنت های پرسرعت ، شکل جدیدی از سرقت در فضای مجازی در حال تجربه شدن است.

تابناک: تاکنون در جامعه با انواع آسیب ها وبزه های اجتماعی مهمی نظیر سرقت و کلاهبرداری برخورد کرده ویا از طریق رسانه های گروهی با خبرهایی از انواع سرقت ها وکلاهبرداریها مواجهه بوده ایم اما به مدد توسعه فن آوری و توسعه شبکه های مجازی و با شکل گیری فضایی جدید تحت عنوان “فضای مجازی “؛بزه های اجتماعی فوق با رنگ وسیاق جدیدی به این فضا نیز رسوخ نموده وشکل نوینی از سرقت وکلاهبرداری در حال وقوع است.

سرقت در فضای مجازی وبه واسطه بهره گیری از نرم افزارهای جدید واینترنت اغلب به شکل هک حسابهای مالی وجابجایی آنها وگاها هک شارژ تلفن های همراه خود را نشان داده است اما این روزها با بهره گیری از اپلیکیشن های هک اینترنت های پرسرعت ، شکل جدیدی از سرقت در فضای مجازی در حال تجربه شدن است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از دستگیری عامل اصلی سوء استفاده از اشتراک اینترنت ADSL خبر داد. سرگرد “علی عباسی کسانی ” با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از شهروندان شهرستان ایلام با در دست داشتن مرجوعه قضائی به این پلیس مراجعه و مدعی شد.که حجم ترافیک مصرفی اینترنت ADSL خانگی وی توسط فرد یا افرادی مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی های لازم و تحقیقات فنی صورت گرفته توانستند عامل اصلی سوء استفاده از اشتراک اینترنت ADSL را شناسایی و دستگیر کنند.

وی در ادامه افزود: متهم انگیزه اصلی خود را از ارتکاب جرم مشکلات مالی عنوان نموده است . در ادامه با بیان این موضوع که با استفاده از نرم افزار های موجود در زمینه شبکه و عدم رعایت نکات امنیتی توسط شاکی موفق شدم به مودم شاکی نفوذ و از پهنای باند وی سوء استفاده نمایم .

این مقام انتظامی به مشترکین اینترنت توصیه نمود حتما به صورت دوره ای رمز عبور وای فای و مودم خود را تغییر دهید و در صورت مشاهده تغییرات مانند پایان یافتن حجم ترافیک مصرفی مودم خود را خاموش و نسب به تغییر پسورد مورد اقدام نمائید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هجده − 18 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!