0

دسترسی غیرمجاز به شبکه های اجتماعی دیگران برابر قانون جرم است

دسته بندی ها : دسترسی غیرمجاز 22 مرداد 1397 مدیر سایبرلا 405 بازدید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان هرمزگان از دستگیری عامل هتک حیثیت در فضای مجازی خبر داد و گفت: شهروندان توجه داشته باشند مجرمان سایبری از روش‌های مختلفی برای کلاهبرداری در فضای مجازی استفاده می‌کنند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ علی‌اصغر افتخاری گفت: برابر مراجعه احدی از شهروندان بندرعباسی، مبنی بر هتک حیثیت در فضای مجازی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: برابر اظهارات شاکی، فرد یا افرادی ناشناس در پیام رسان موبایلی اینستاگرام، اقدام به انتشار عکس‌های شخصی و خانوادگی وی در فضای مجازی نموده است.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در بررسی اولیه مشخص گردید متهم با دسترسی غیر مجاز به تلگرام شاکی اقدام به سرقت تصاویر وی نمود.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی، متهم به هویت آقای “الف.م.” شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی و با رعایت اصل غافلگیری در مخفیگاه خود دستگیر و به پلیس فتا دلالت گردید.

سرهنگ افتخاری با اشاره به اینکه متهم از آشنایان شاکی بوده است، گفت: در بازجویی بعمل آمده، متهم با مشاهده مستندات و مدارک جمع‌آوری شده، لب به اعتراف گشود و هدف از کار خود را انتقام جویی عنوان نمود.

وی تاکید کرد: شهروندان به این نکته توجه داشته باشند که به هیچ عنوان رمزهای فعال سازی شبکه‌های اجتماعی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با بیان اینکه تلفن همراه محل مناسبی برای ذخبره تصاویر خصوصی و خانوادگی نمی‌باشد، افزود: فایل‌ها و تصاویر خود را به حافظه‌های جانبی انتقال دهید تا از افراد سودجو در امان باشید.

به گفته سرهنگ افتخاری فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مکانی برای انتقام جویی نیست و کسانی که در این فضا به دنبال انتقام جویی و هتک حیثیت دیگران هستند متوجه باشند که نه تنها رعایت اخلاق را نمی‌کنند بلکه مرتکب جرم شده و در برابر قانون باید پاسخگو باشند و تبعات فعل مجرمانه خود را بپذیرند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دوازده − هفت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!