0

دسترسی به حساب کاربری شبکه های اجتماعی و کلاهبرداری از مخاطبان آنها

دسته بندی ها : دسترسی غیرمجاز, هک نفوذ کرک 27 شهریور 1399 کارشناس سایبرلا 521 بازدید
سرقت داده ها و اطلاعات مالی و بانکی, هک حساب کاربری

رئیس پلیس فتا استان همدان با اشاره به اینکه یکی از راه‌های کلاهبرداری اینترنتی دسترسی و هک حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی است، گفت: درصد بالائی از جرائم سایبری به انگیزه مالی صورت می‌گیرند.

سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد رئیس پلیس فتا استان همدان اظهار کرد: با راه‌اندازی سیستم رمز ‌دوم یک‌ بار مصرف، برداشت اینترنتی از حساب‌های بانکی به روش فیشینگ کاهش چشم‌گیری داشته و مجرمان سایبری به دنبال راه‌های جایگزین و کلاهبرداری اینترنتی از کاربران با شیوه و شگردهای مختلف هستند.

وی افزود: کلاهبرداران سایبری با روش‌های مختلفی از قبیل استفاده از برنامه‌های هک و نفوذ، ساخت برنامه و یا صفحات جعلی ورود به شبکه‌های اجتماعی، نام کاربری به همراه رمز ورد به حساب کاربری قربانیان خود در شبکه‌های اجتماعی را به دست می‌آورند.

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: در روشی دیگر که رایج‌تر است، کلاهبرداران با شماره‌ تلفن شهروندان در شبکه‌های اجتماعی ثبت‌نام کرده و کد پیامک شده جهت تایید هویت را نیز با ترفندهای گوناگون از قربانی دریافت  نموده و پس از فعال‌سازی شماره قربانی در شبکه‌های اجتماعی، با آن اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام انتظامی گفت: مجرمان سایبری بعد از دسترسی به حساب کاربری افراد در شبکه‌های اجتماعی با ارسال پیام به مخاطبان و دنبال کنندگان حساب‌ها وانمود می‌کنند که در شرایطی هستند که به شدت نیازمند کمک مالی هستند و از آنها در خواست واریز وجه می‌ کنند.

رئیس پلیس فتا استان همدان تاکید کرد: هموطنان دقت داشته باشند در صورت درخواست واریز وجه از مخاطبین شبکه‌های اجتماعی خود نظیر تلگرام و اینستاگرام حتما با برقراری تماس تلفنی از هویت واقعی فرد درخواست کننده اطمینان حاصل کنند و بعد از آن اقدام به واریز وجه به حساب دوستان و آشنایان خود کنند.

این مقام مسئول گفت: افرادی که اطلاع و دانش لازم در خصوص استفاده از گوشی‌های هوشمند و فضای مجازی را ندارند و از رمزهای ساده برای حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی به خصوص تلگرام و اینستاگرام استفاده می‌کنند از طعمه‌های مجرمان سایبری هستند.

به گفته وی به ‌روز شدن کاربران و افزایش دانش سایبری آنها با توجه به منابع آموزشی موجود در اینترنت و سایت پلیس فتا کار سختی نیست و کاربران در این خصوص نگران نباشند.

سرهنگ سرخوش‌نهاد به شهروندان توصیه کرد: برای حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی از رمزهای عبور قوی که بیش از هشت کاراکتر و ترکیبی از حروف، اعداد و علامت‌های مختلف می‌باشد استفاده کنند وهمچنین رمز ورود دو مرحله‌ای را نیز برای حساب‌های کاربری خود فعال کنند.

منبع: پلیس فتا

دانلود نمونه شکواییه هک, فرم شکایت هک اینستاگرام و تلگرام

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دو + 17 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!