0

دسترسى به اطلاعات حساب با شگرد افزایش فالور در سایت فیشینگ شده

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غیر مجاز از حساب شهروند مشهدی با شگرد فیشینگ خبر داد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ جواد جهانشیری در تشریح خبر اظهار کرد: خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضایی و مراجعه به پلیس فتا استان از برداشت غیر مجاز مبلغ 150 میلیون ریالی از حسابش توسط فردی ناشناس خبر داد و تقاضای رسیدگی به شکوائیه خود را داشت.

وی افزود: با توجه به اظهارات شاکی مبنی بر اینکه از کارت عابر بانک خود و رمز اینترنتی آن به درستی محافظت نموده، ظن کارشناسان نسبت به خرید شاکی از سایت فیشینگ شده بالا گرفت و تحقیقات اولیه خود را آغاز نمودند و به دنبال سرنخ‌های به دست آمده و تحقیقات فنی صورت گرفته سایت فیشینگ و عامل راه‌اندازی آن با ادامه فعالیت کارشناسان فتا شناسایی شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از شناسایی هویت متهم محل اختفای وی نیز شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر شد.

سرهنگ جهانشیری گفت: متهم 28 ساله در مواجهه با ادله فنی بزه خود را پذیرفت و اعتراف کرد،‌ در یکی از شبکه‌های اجتماعی با شاکی آشنا شدم و به بهانه افزایش تعداد بازدید کننده و فالور شاکی را فریب داده و از وی خواستم با واریز مبلغ پنجاه هزار ریال به آدرس گفته شده، تعداد فالور خود را فزایش دهد و با هدایت قربانی به سمت سایت فیشینگ شده به اطلاعات حساب شاکی دست یافته و مبلغ فوق را از حساب وی برداشت نمودم

این مقام انتظامی ادامه داد: با توجه به نوع و کلاهبرداری صورت گرفته در پرونده ذکر شده احتمال برداشته‌های بیشتری توسط متهم متصور بوده‌، که در این رابطه تحقیقات ادامه دارد.

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی به کاربران فضای سایبری به ویژه شبکه‌های اجتماعی توصیه کرد: قبل از وارد نمودن اطلاعات حساب کارت عابر بانک خود در صفحه یا سایت اینترنتی مراقب سایت‌های جعلی بوده و با هوشیاری سعی بر تشخیص سایت اصلی از فیشینگ شده داشته باشید.

سرهنگ جهانشیری نکاتی نیز در خصوص ویژگی و شناخت سایت اصلی از سایت فیشینگ شده و جعلی ارائه کرد و گفت: درگاه‌های بانکی همیشه با قفل و پروتکل httpS   شروع می‌شوند که S انتهایی نشان از امنیت درگاه مذکور می‌باشد. بنابراین در قسمت نوار آدرس، ابتدا به دنبال  https بگردید!

وی با بیان این‌که آدرس بانک یا سایت را حفظ باشید و در گوگل آن را جستجو ننمائید، افزود: ضمن آن‌که می‌توانید با گرفتن who is  از مشخصات ایجاد کننده سایت مطلع شوید! همچنین هنگام وارد نمودن اطلاعاتت حساب کارت عابر بانک مراقب اطراف خود باشید و چنانچه از vpn یا فیلتر شکن استفاده مى‌کنید، هنگامم اتصال به درگاه بانکی و یا خرید اینترنتی از سایت، vpn خود را خاموش نمائید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!