0

۲ هزار کسب و کار از ابتدای امسال نماد اعتماد الکترونیکی گرفتند

نماد اعتماد الکترونیک - اینماد - سایبرلا

بیش از ۲ هزار کسب و کار اینترنتی از ابتدای فروردین‌ماه تاکنون نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کرده‌اند. از ابتدای فروردین‌ماه تا ۱۰ اردیبهشت ماه ۲ هزار و ۱۱۴ نماد اعتماد الکترونیکی برای سایت‌های مختلف صادر شده و در مجموع در حدود ۶۴ هزار و ۸۳۰ کسب و کار درخواست نماد اعتماد الکترونیکی داده و آن را دریافت کرده‌اند، همچنین تعداد نمادهای تمدید شده نیز در این دوره زمانی ۴۲۴ عدد اعلام شده‌است.

با شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه گذشته در کشور بسیاری از کسب و کارها که تاکنون اقدامی برای عرضه آنلاین کالا و خدمات خود نکرده بودند و بیشتر ترجیح می‌دادند تا از فضاهای سنتی‌تر به ارائه محصولات خود بپردازند اقدام به راه‌اندازی فروشگاه مجازی و ارائه کالاهای خود از بستر اینترنت کردند. از سویی با توجه به اینکه دریافت درگاه بانکی منوط به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی است از همین روست که به نظر می‌رسد درخواست برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی طی روزهای آتی افزایش یابد. گره خوردن دریافت درگاه الکترونیکی بانکی با نماد اعتماد الکترونیکی از سوی بسیاری از فعالان این بازار مورد انتقاد قرار گرفته است، چرا که به عقیده آنان فرایند دریافت نماد بسیار طولانی است هر چند که رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی چندی پیش اعلام کرد امکان صدور نماد اعتماد الکترونیکی در کمتر از نیم ساعت وجود دارد.

طبق آمار ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت هر چند که طی روزهای تعطیلات نوروز نیز نماد اعتماد الکترونیکی همچنان صادر می‌شد و متقاضیان می‌توانستند درخواست‌های خود را ثبت و در نهایت نماد خود رادریافت کنند؛ اما پس از پایان یافتن تعطیلات و درست در روز ۱۶ فروردین ماه ۱۵۲ نماد اعتماد الکترونیکی برای متقاضیان دریافت نماد اعتماد صادر شد. در این دوره زمانی بیشترین تعداد نماد اعتماد الکترونیکی روز ۸ اردیبهشت ماه صادر شده است، در این روز ۱۶۶ کسب و کار اینترنتی نماد اعتماد خود را دریافت کرده‌اند.

درسال گذشته مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان و همچنین حمایت از محیط تجارت الکترونیکی طرح رتبه‌بندی کسب و کارهای اینترنتی را در دستور کار خود قرار داد که طبق آن رتبه هر کسب و کار براساس میزان شکایت ثبت شده و پاسخ داده نشده آن کسب و کار در نماد اعتماد الکترونیکی وی به نمایش در می‌آید همچنین طی سال گذشته این مرکز با جاعلان نماد اعتماد الکترونیکی برخورد کرد و برای آنان در قوه قضائیه پرونده کیفری گشود.

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پانزده − سیزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!