0

رکورد دانلود غیرقانونی فیلم نتفلیکس شکسته شد

دسته بندی ها : حق مولف, کپی رایت 4 اردیبهشت 1394 مدیر سایبرلا 917 بازدید
قانون حق مولف و کپی رایت در فضای مجازی

هفته گذشته کمپانی مارول از جدیدترین سریال ابرقهرمانی اش رونمایی کرد. سریالی که خیلی زود نامش در صدر اخبار هم قرار گرفت.

به گزارش  تسنیم، «نتفلیکس» عنوان یک کمپانی اینترنتی است که چندین سال از تاسیسش گذشته است. این کمپانی که پیش از این با فروش سریال های شبکه های دیگر شناخته می شد، چند وقتی هست که به ساخت سریال های مستقل خودش روی آورده. چیزی که «نتفلیکس» را خاص می کند، نه کیفیت آثار که ارائه همزمان آن است.

به طوری که در روزی که قرار است سریال جدیدی آغاز شود، همه اپیزودهای آن روی سرور سایت آپلود می شود و مخاطبین خود مدیریت دیدن آن را بر عهده می گیرند. چیزی که به شدت به مذاق هواداران هم خوش آمده و باعث پر مخاطب تر شدن «نتفلیکس» گشته. سریال هایی مثل «خانه کارت ها» [خانه پوشالی] و «نارنجی مشکی جدید است» [نارنجی مد روزاست] از تولیدات این استودیو است.

آنها هفته گذشته در نخستین همکاریشان با کمپانی مارول، از یک سریال ابرقهرمانی جدید رونمایی کردند. «دردویل» یکی از مشهورترین ابرقهرمانان دنیای مارول است. پسر نابینایی که به خاطر قدرت حس های دیگرش، قدرتی باورنکردنی پیدا می کند و به نجات افراد می پردازد.

چیزی که این سریال را خیلی سریع به تیتر یک رسانه های آمریکایی تبدیل کرده اما، نه اقتباسش از آثار فرانک میلر است و نه ارتباطش به دنیای سینمایی مارول. بلکه این اثر به خاطر رکورد دانلود غیر قانونی خیلی سریع به تیتر یک خبرگزاری های سینمایی تبدیل شد. گفته می شود این اثر بیش از 2.1 میلیون بار از اینترنت دانلود شده و کاربران برزیلی، هندی، انگلیسی، فرانسوی و استرالیایی بیشترین استفاده را از این حجم دانلود داشته اند.

اما شاید جالب باشد که بدانید در صدر این فهرست کاربران آمریکایی قرار دارند که علیرغم جریمه های سنگین نقدی و فدرال باز هم اقدام به کپی آثار می کنند و چندان به قانون کشورشان توجهی ندارند. با این حساب اصلا چیز عجیبی نیست که مردم دیگر نقاط دنیا هم از آثار کپی شده استفاده کنند. چرا که حتی خود آمریکایی ها هم به موضوع کپی رایت بی توجهند.

این آمار «دردویل» را تبدیل به دومین سریالی می کند که با بیشترین حجم دانلود غیرقانونی مواجه شده است. رتبه نخست در اختیار سریال «بازی تاج و تخت» است.

جالب است که چهار قسمت اول فصل جدید این سریال هم پیش از پخش رسمی در فضای مجازی منتشر شد تا آمریکایی ها بیشتر به فکر امنیت سیستم های خود بیفتند. پیش از این هم ماه ها قبل از پخش سریال، قسمت نخست سریال های «فلش» و «کنستانتین» در فضای مجازی درز کرده بود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!