0

دانلود برنامه‌ دام فیشر برای هدایت کاربران به درگاه فیشینگ بانکی بود

دسته بندی ها : فیشینگ و جعل درگاه بانکی 28 آذر 1396 مدیر سایبرلا 451 بازدید

رئیس پلیس فتا استان مازندران گفت: شخصی که با طراحی صفحات جعلی درگاه‌های بانکی اقدام به برداشت‌ غیرمجاز اینترنتی از حساب افراد مختلف می‌نمود، توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا استان مازندران شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ حسن محمدنژاد اعلام کرد: در پی شکایت احدی از شهروندان استان، با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان مراجعه و عنوان داشت، با بررسی حساب بانکی‌ام متوجه شدم مبلغ 55 میلیون ریال از حسابم به صورت اینترنتی برداشت شده‌است، به همین منظور تقاضای رسیدگی موضوع و احقاق حق خود را دارم.

وی افزود: حسب دستور مقام محترم قضایی رسیدگی به این پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا استان قرار گرفت و با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته مشخص گردید که متهمین علاوه بر فرد مذکور، اقدام به سرقت از ده‌ها نفر دیگر نیز نموده‌اند در ادامه با تحقیقات تکمیلی و فنی به عمل آمده مشخص گردید مجرمین به هویت معلوم اهل و ساکن تاکستان شناسایی شدند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: متهمین پس از برداشت از حساب افراد با مراجعه به فروشگاه‌های اینترنتی اقدام به خرید نرم‌افزار و لپ‌تاپ نموده‌اند. در ادامه با تحقیقات بیشتر مشخص‌ گردید که کالای خریداری‌ شده برای راننده آژانسی در شهر تاکستان ارسال شده‌است و او نیز کالای ارسالی را به شخصی به هویت نامعلوم تحویل داده‌است.

سرهنگ محمدنژاد گفت: کارشناسان پلیس فتا استان در ادامه با هماهنگی مقام محترم قضایی و با اخذ نیابت به شهرستان تاکستان عزیمت‌ نموده و ضمن جلب و دستگیری متهم، سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی وی را جمع‌آوری نمودند. در تحقیقات به عمل آمده از متهم مشخص گردید که فرزندش اقدام به این عمل مجرمانه نموده‌است.

وی افزود: با هماهنگی مرجع محترم قضایی متهم دوم نیز جلب و در تحقیقات به عمل آمده به بزه انتسابی اقرار ننمود لذا متهم به همراه سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی‌اش به پلیس فتا استان دلالت داده‌شد و در بازبینی سیستم‌های رایانه‌ای او تعدادی برنامه با عناوین مختلف کشف و شناسائی گردید که با بررسی فنی مشخص شد که برای فعال‌سازی همه آنها، باید وجهی پرداخت کرد وبرای این کار کاربران را به درگاهی جعلی هدایت می‌نمود.

این مقام ارشد انتظامی گفت: با توجه به مستندات موجود و تحققات تکمیلی به عمل آمده، متهم لب به سخن گشود و عنوان داشت، نرم افزارها را در کانال‌های مخلف شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کرد و سپس افراد به منظور استفاده می‌بایست مبلغی را جهت فعال‌سازی با مراجعه به درگاهی که به صورت جعلی طراحی شده‌ بود پرداخت نمایند. در ادامه به محض ورود اطلاعات بانکی افراد، مشخصات حساب‌ بانکی آنان را اخذ و در فرصت مناسب اقدام به برداشت از آنان می‌نمودم و سپس مبالغ برداشتی را صرف خرید اینترنتی فروشگاه‌های آنلاین نموده و یا به حساب‌های هک شده انتقال و در نهایت به حساب‌بانکی خودم واریز کرده و برداشت می‌نمودم.

سرهنگ محمدنژاد با معرفی کلاهبرداری فیشینگ که با کپی‌برداری از صفحه اصلی درگاه بانک، صفحاتی جعلی را طراحی و اقدام به سرقت اطلاعات مهم کاربران می‌کنند، عنوان‌ کرد: در هنگام خرید‌ آنلاین و در زمانی که پس از انتخاب کالا به درگاه پرداخت الکترونیکی بانک رهنمون می‌شوید، دقت کنید که حتما آدرس صفحه درگاه پرداخت الکترونیکی متعلق به همان بانکی باشد که آرم و لوگوی آن را در صفحه مشاهده‌می‌کنید.

رئیس پلیس فتا مازندران در پایان گفت: سرانجام با تکمیل تحقیقات، پرونده متشکله به همراه متهمین جهت سیر مراحل قانونی روانه دادسرا گردید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 + ده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!