0

دام مجرمان سایبری با رجیستر کردن گوشی تلفن همراه

گوشی تلفن همراه - موبایل - سایبرلا

کرمان رییس پلیس فتای استان گفت: رجیستری کردن گوشی تلفن همراه دستمایه کلاهبرداری از شهروندان شده است.

سرهنگ امین یادگارنژاد اظهار کرد: مجرمان سایبری با ارسال پیامک با محتوای ثبت رجیستری تلفن همراه، از شهروندان می‌خواهند وارد سایتی به نام رجیستری گوشی تلفن همراه با آدرس اینترنتی جعلی شوند.

وی افزود: این سایت مانند رجیستری گوشی تلفن همراه (همتا) شبیه سازی شده و ابتدا جهت ورود به سایت سریال گوشی تلفن همراه را از کاربر دریافت می‌کند.

این مقام انتظامی ادامه داد: مجرمان سایبری با این ترفند و درخواست ناچیز مبلغی برای این امر، به راحتی افراد را برای ورود به درگاه های جعلی بانکی تشویق کرده و با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب آنها را خالی می‌کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد: شهروندان به‌ هیچ‌ عنوان فریب پیامک‌ رجیستر کردن گوشی تلفن همراه را نخورده و به آن اعتماد و اطمینان نکنند، همچنین در صورت نیاز به رجیستر تلفن همراه، حتما به سایت‌ همتا مراجعه کنند.

رییس پلیس فتای استان کرمان تأکید کرد: سایت‌های دولتی از دامنه ir. استفاده  کرده و همچنین آدرس تمامی درگاه‌های پرداخت بانکی نیز https:‎//xxx.shaparak.ir است و اگر سایت دولتی یا درگاه بانکی فاقد این آدرس‌ها باشد می‌تواند برای سرقت اطلاعات بانکی شهروندان طراحی شده باشد.

منبع: ایسنا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!