0

دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 21 تهران "ارشاد"

دسته بندی ها : دادسرای ناحیه 21 ( دادسرای ارشاد ) 27 شهریور 1394 مدیر سایبرلا 789 بازدید

رسیدگی به جرائم و پرونده‌های قضایی مربوط به جرائم منافی عفت و همچنین خرید و فروش مشروبات الکلی در هر سطحی به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 21 تهرانارشاد” مربوط می‌شود. شهر تهران با حدود 10 میلیون جمعیت و 22 منطقه شهرداری و بیش از 40 کلانتری مستقر در مناطق مختلف شهر بیش از 23 دادسرای عمومی و تخصصی را در خود جای داده است. بخشی از این تعداد دادسراهای شهر تهران به فعالیتی تخصصی مشغولند اما بخشی دیگر به صورت دادسرای‌های عمومی به فعالیت خود ادامه می‌دهند و در پرونده‌های مختلف قضایی مشکل شهروندان را برطرف می‌کنند.  یکی از این دادسراهای تخصصی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 21 تهران ویژه رسیدگی به جرایم منافی عفت است که شهروندان برای حل مشکلات مربوط به پرونده‌های اخلاقی خود در هر سطحی می‌توانند به آن مراجعه کنند.

به گزارش فارس،‌ این دادسرای تخصصی برای برخورد جدی با جرایم فرهنگی و مفاسد اجتماعی و اخلاقی این دادسرا راه‌اندازی و رسیدگی به جرایم منافی عفت و خرید و فروش و توزیع مشروبات الکلی و محصولات فرهنگی مستهجن و مبتذل را به عهده دارد. قانونگذار ایران در گذشته و حال، جرم علیه عفت و اخلاق عمومی را تعریف نکرده و فقط به ذکر مصادیق آن اکتفا کرده است. به علاوه در متون جزایی ناظر به این جرایم، اشاره‌ای به تعریف عملیات مجرمانه بر ضد عصمت اشخاص به عمل نیامده است. بنابراین برای ارائه تعریفی جامع و مانع از این جرایم، لزوماً باید اعمال و رفتار جنسی ناشی از علاقه و تمایل فی مابین 2 جنس مخالف به یکدیگر را در گستره موازین اخلاقی متعارف اکثریت افراد جامعه مورد ارزیابی قرار داد. بر این اساس، هرگاه روابط بین زن و مردی در خارج از حد و مرز متعارف ارزش‌های پذیرفته شده در جامعه برای ارضای تمایلات جنسی انجام گیرد، قانوناً جرم علیه عفت و اخلاق عمومی تلقی خواهد شد. به این ترتیب، جرم علیه عفت و اخلاق عمومی عبارت است از هرگونه رابطه ناشی از تمایل زن و مرد به یکدیگر که از حد و مرز متعارف جامعه فراتر باشد به نحوی که جامعه نتواند آن را غمض عین کند. بلکه آن را به عنوان یک عمل ضد عفت و اخلاق عمومی مردود شمرده و مستحق مجازات و کیفر بداند.

موضوع جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی عبارت است از حیثیت، اعتبار، آبروی فردی و خانوادگی اشخاص که از نظر اکثریت افرادی که در یک جامعه معین زندگی می‌کنند، رعایت آنها الزامی است و عرف و قانون از این ارزش‌ها با واژه‌های عصمت، عفت و اخلاق جنسی یاد می‌کند. رعایت و حرمت حیثیت و اعتبار افراد که با منطق و شعور اجتماعی انسان‌ها منطبق است، الزامی بوده و بر این اساس، هر رفتاری که مغایر با اینگونه ارزش‌های معتبر اجتماعی باشد به عنوان جرم علیه عفت و اخلاق عمومی مستحق تعقیب و مجازات است.

این دادسرا در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست سابق) جنب بیمارستان آسیا واقع شده است و کل شهر تهران به عنوان منطقه شهرداری این حوزه قضایی مشخص شده است. اداره کل اجتماعی ناجا تهران بزرگ – پایگاه‌های اول تا دهم اطلاعات آگاهی و کلانتریهای 124،105،143،145 ضابطان نظامی و انتظامی این حوزه قضایی هستند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!