0

صدور حکم قطعی دادگاه برای ۴ نفر از متهمان کلاهبرداری شرکت دومان توکان

دسته بندی ها : اخلال در نظام اقتصادی 27 بهمن 1397 مدیر سایبرلا 394 بازدید

حکم قطعی ۴ نفر از متهمان کلاهبرداری شرکت دومان توکان از سوی قاضی صلواتی رئیس شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به اتهامات اخلالگران و مفسدین اقتصادی صادر شد.

شرکت سرمایه پیشرو دومان توکان، بدون  مجوز بانک مرکزی و سازمان بورس اوراق بهادار با وعده پرداخت سودهای نامتعارف، اقدام به واسطه گری وجوه و جذب سرمایه از مردم می نمود.

صدور احکام قطعی متهمان پرونده کلاهبرداری شرکت دومان توکان

به گزارش فارس، بر اساس حکم صادره، دومان سهند فرزند اصغر مدیرعامل شرکت دومان توکان به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه ای به تحمل بیست سال حبس، ۳۰ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی محکوم شد.

همچنین رشید جباری فرزند محمد رئیس هیات مدیره شرکت دومان توکان به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه ای به تحمل ۱۸ سال حبس، ۲۵ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی محکوم شد.

مهدی ذکایی فرزند یحیی معاون حقوقی شرکت دومان توکان به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه ای به تحمل ۱۵ سال حبس، ۲۵ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی محکوم شد.

احسان حدیدساز فرزند محمدعلی جانشین مدیرعامل و رییس واحد جذب شرکت به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه ای به تحمل هشت سال حبس، بیست ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی محکوم شد.

بر اساس رای صادره، دادگاه به استرداد وجوه سرمایه گذاران مالباخته و ضبط کلیه اموالی که متهمان از طریق خلاف قانون به دست آورده‌اند، حکم صادر کرده است.

گفتنی است پرونده در مورد ندا مختار زاده دیگر متهم پرونده مفتوح است.

بنابراین گزارش برای دادگاه اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی محرز و بر این اساس حکم صادر گردیده و به استناد ماده ۱۰ استجازه و ماده ۲۸ آیین نامه اجرایی نحوه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مصوب ۹۷، حکم صادره قطعی است.

شیوه کلاهبرداری شرکت دومان توکان

شرکت سرمایه پیشرو دومان توکان، بدون  مجوز بانک مرکزی و سازمان بورس اوراق بهادار با وعده پرداخت سودهای نامتعارف، اقدام به واسطه گری وجوه و جذب سرمایه از مردم می نمود.

این شرکت با استفاده از ترفندهای انگیزشی مشاوران سرمایه گذاری خود و ارسال پیامک در حجمی انبوه توجه سرمایه گذاران را جلب و اقدام به فریب آن ها می نموده است.

دومان توکان زمینه اصلی فعالیت خود را سرمایه گذاری های کلان در زیر ساخت های گردشگری و سرمایه گذاری در زمینه خطوط انتقال نفت و گاز، پیمانکاری طرح های عظیم (ام سی)، خرید و فروش اوراق مشارکت، خرید شرکت های تولیدی، بازرگانی و معدنی در بورس و فرابورس ایران و بسیاری از زمینه های تجارت داخلی، خارجی و طرح های صنعتی معرفی و با ادعای دروغین پرداخت سود سالیانه 70 درصدی به 90 درصد سرمایه گذاران، در قالب قراردادهای صوری موفق به جذب سرمایه های سرگردان افراد شد.

در ابتدای فعالیت، شرکت به منظور افزایش اعتبار غیر واقعی، سود های نامتعارفی را از اصل پول سرمایه گذاران و افراد جدید به سپرده گذاران قدیمی پرداخت کرد اما  با روند کاهش میزان سرمایه گذاری، به دلیل عدم انجام فعالیت صحیح اقتصادی دیگر توان پرداخت اصل و سود سپرده سرمایه گذاران را نداشت که این موضوع زمینه شکایت از شرکت و دستگیری گردانندگان اصلی آن را فراهم نمود.

از نکات قابل توجه دیگر در فعالیت شرکت دریافت سرمایه‌های مردمی با مبالغ ۱۰۰ میلیون تومانی و پرداخت‌ سودهای سه تا پنج درصدی بوده است. این مجموعه کلاهبرداری در طول فعالیت خود  صرفاً ۴ رستوران، دو هتل اجاره‌ای، یک دفتر روزنامه  و یک مغازه صرافی اجاره‌ای داشته است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشت + هشت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!