0

پلیس فتا: والدین هم اینترنت یاد بگیرند

دسته بندی ها : سواد فضای مجازی 20 آبان 1394 مدیر سایبرلا 848 بازدید

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت:برای اطمینان از مفید بودن ، ایمنی و روشن گری اینترنت برای کودکان ، باید خودتان نیز اینترنت یاد بگیرید.

پلیس فتا : سرهنگ کامبیز اسماعیلی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان بیان کرد: شما باید بدانید چه نوع اتاق های گفت و گو و پایگاه های اطلاعاتی در اینترنت وجود دارد و چگونه کار می کنند این آشنایی باعث قضاوت بهتر شما می شود که بدانید چه پایگاه هایی تهدید کننده و چه سایت هایی مفید و مناسب است.

وی گفت: رای دسترسی به اینترنت مقرراتی وضع کنید و برای برقراری قوانین در اینجا سوالاتی است که میتوانید منصفانه از خود بپرسید مثلا: در چه سنی به بچه ام اجازه دهد بدون هیچ نظارتی در اینترنت به گشت و گذار بپردازد؟
اسماعیلی افزود:کودک همیشه تا حدی به نظارت والدین نیاز دارد، حتی اگر به معنای نگاهی تصادفی به صفحه ی نمایش رایانه باشد قبل از نوجوانی باید تماس مستقیم بیشتری داشت باید در کنار فرزند خردسال خود نشست و پرسید که در اینترنت چه میکند.

این مقام انتظامی تاکید کرد: کودکان خرد سال باید از اتاق گفت و گو پرهیز کنند مگر این که به خوبی بر آن نظارت داشته باشید در مورد تجربه ها و کارهای کودکان در این خصوص با او بحث و گفت و گو کنید و از این فرصت برای اعتمادتان به توانایی ها و مسئولیت های او در به کار گیری درست از اینترنت استفاده کنید.

وی گفت: شما باید مانند تلوزیون وقت محدودی در روز برای استفاده از اینترنت تعیین کنید گم شدن در دنیای مجازی رایانه و بی اعتنایی به گفت و شنودهای زندگی حقیقی و کارهای دیگر و دوستان برای کودک مضر و غیرطبیعی است ساعت معینی از روز یا هفته را برای استفاده از اینترنت تعیین کنید.

سرهنگ اسماعیلی افزود: در مورد طرز برخورد با اطلاعات نامناسب و یا زشت و زننده با او صحبت کنید این موقعیتی است که با او در این مورد صحبت کنید که چه چیزهایی در خانواده شما پذیرفته شده و مجاز است و چه چیزهایی ممنوع،اگر پیامی ظاهر شد که کودک شما را ناراحت کرد به او توصیه کنید فوری از اینترنت خارج شود و یا به پایگاه دیگری برود.

این مقام آگاه در ادامه گفت:در مورد نزاکت در شبکه های اینترنت صحبت کنید یادآوری کنید که مانند تمام وضعیت های دیگر ، توقع دارید که او ملاحظه ی دیگران را بکند و با نزاکت رفتار کند بدین معنا که ارتباط نامناسب یا بی ادبانه تحت لوای گمنام و ناشناخته بودن نداشته باشد و بگویید اگر تخطی کند این فرصت از وی گرفته خواهد شد.

وی در خصوص نظارت فرزندان در فضای اینترنت گفت:نرم افزارهای مخصوص “مسدود کردن برنامه ” را بخرید و از طرح هایی که برای نظارت بر عملیات و جزء خدمات تجاری در اینترنت است ، استفاده کنید.

اسماعیلی افزود: شما میتوانید نرم افزاری بخرید که دست یابی فرزندان را محدود کند و راه ورود سهوی یا عمدی او را به اتاق های گفت و گو یا پایگاه های اطلاعاتی بزرگسالان مشکل سازد و بعضی از نرم افزارها می توانند جاهایی را که کودک در اینترنت بوده را ذخیره کنند، بعد شما ببینید در چه جاهایی بوده است.

رئیس پلیس فتا کرمان در پایان توصیه کرد: به یادگیری کار با اینترنت در جهت نظارت و راهنمایی بیشتر فرزندانتان اهمیت بدهید و در دوره های آموزشی مربوط شرکت کنید یا با مطالعه و هر روش دیگری این مهارت را تقویت کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!