0

هشدار در مورد خرید از داروخانه های آنلاین

جرایم سایبری, وکیل تخصصی جرایم اینترنتی

مشغولیت افراد به کار های روزانه و کمبود وقت برای آنها، باعث شده تا این روز ها همه رو به خرید های اینترنتی بیاورند و اکثر افراد ترجیح می دهند به صورت اینترنتی خرید انجام می دهند تا هم در وقت و هم در هزینه صرفه جویی نمایند.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا, این روز ها شاید با سایت هایی که تحت عنوان داروخانه های آنلاین و مجازی به فعالیت می پردازند، برخورد کرده باشید. افرادی با راه اندازی یک سایت، به فروش دارو و محصولات آرایشی بهداشتی می پردازند.

از طرف دیگر افرادی هستند که به دنبال دارو های خاص می گردند که شاید در هر داروخانه ای یافت نشود یا به سختی در دسترس قرار گیرد و وقتی به این داروخانه های انلاین مراجعه می کنند و داروی مد نظر خود را در آن پیدا می کنند بسیار خوشحال و هیجان زده اقدام به خرید آن می کنند. غافل از آنکه اغلب این داروخانه ها، داروهای تقلبی یا تاریخ گذشته را با قیمتی بسیار بالاتر از قیمت اصلی به فروش می رسانند. فرد با خرید و مصرف این داروهای تقلبی نه تنها بهبود و سلامتی پیدا نمی کند، بلکه مشکلات عدیده دیگری نیز برای او به وجود می آید.

از طرفی دیگر این سایت ها محصولات آرایشی بهداشتی تاریخ گذشته را از برندهای معروف که قیمت آن ها بالا است را با قیمتی بسیار ناچیز تهیه می کنند و آن را مثلا با تخفیف 50 درصد ارائه می دهند.

حال آن که این محصولات یا از طریق قاچاق و تحت شرایط نامناسب وارد می شوند که کیفیت خود را از دست داده و یا حتی فاسد می شوند، یا این که به طور کلی تاریخ مصرف آن ها گذشته است که آن را به قیمتی بسیار ارزان به افراد می فروشند. مردم نیز به دلیل عدم آگاهی، تنها به این دلیل که قیمت آن بسیار ارزان است، آن را خریداری می کند.

حتی گاهی گزارش شده است که برخی از این سایت ها با ترفندهای فیشینگ و… اطلاعات کارت اعتباری افراد را بدست آورده و سرقت انجام می دهند.

توصیه ایران هشدار این است که حتی الامکان کالاهایی را که احتمال منقضی شدن تاریخ آن یا فاسد شدن آن وجود دارد را از سایت ها خریداری نکنید یا اگر بنا به ضرورت اقدام به این کار می نمایید، از سایت هایی خرید کنید که دارای نماد اعتماد هستند و درهنگام تحویل کالا حتما به تاریخ مصرف و شرایط استفاده آن و … دقت کنید.

بر اساس گزارش پلیس فتا، هزاران هزار نوع از محصولات دارویی و بهداشتی تقلبی وجود دارد که بی کیفیت و حتی گاهی برای سلامتی مضر هستند و کاربران برای این که گرفتار این افراد سودجو و کلاهبردار نشوند، باید در موقع خرید تمام موارد را رعایت و بررسی کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دو + 13 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!