0

خبر رئیس مرکز مالکیت فکری برای درخواست کنندگان علائم تجاری

دسته بندی ها : دولت الکترونیک, نام و علامت تجاری 18 اردیبهشت 1401 کارشناس سایبرلا 371 بازدید
ثبت و ابطال علامت تجاری, دعاوی برند

رئیس مرکز مالکیت فکری اعلام کرد که این مرکز برای اولین بار به منظور اصالت سنجی مجوزهای فعالیت درخواست کنندگان علائم تجاری با مراجع صدور مجوز کسب و کار اتصال الکترونیکی برقرار کرده است تا تولیدکنندگان واقعی شناسایی و واسطه‌گران حذف شوند.

سید محمدعلی میرطاهری در خصوص اقدامات الکترونیکی مرکز مالکیت فکری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در یک سال گذشته، گفت: یکی از اقدامات الکترونیکی مرکز برقراری اتصال الکترونیکی با مراجع صدور مجوز کسب‌وکار و فعالیت برای اولین بار به منظور اصالت‌سنجی مجوزهای فعالیت درخواست‌کنندگان علامت تجاری با هدف شناسایی تولیدکنندگان واقعی و حذف واسطه‌گران از طریق حذف امکان ثبت علامت برای متقاضیانی که مجوز فعالیت آن‌ها براساس استعلام از دستگاه‌های مرتبط فاقد اعتبار یا میزان پیشرفت قابل قبول است. این امر از ثبت علامت توسط افرادی که تولید واقعی نداشته و علامت را صرفا جهت فروش به ثبت می‌رسانند، جلوگیری می‌کند. هم‌چنین اقدام دیگر راه‌اندازی استعلام الکترونیکی وکالت‌نامه‌های وکلای رسمی دادگستری برای اولین بار به منظور بررسی اصالت و اعتبار وکالت‌نامه‌ها و جلوگیری از از فعالیت وکلای فاقد پروانه بوده است.

وی افزود: انجام اقدامات لازم جهت برقراری اتصال الکترونیکی به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ایجاد مسیر سبز جهت تسهیل و تسریع فرایند رسیدگی به اظهارنامه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تحقق شعار سال و صدور گواهی‌نامه الکترونیکی ثبت برای علائم تجاری، طرح‌های صنعتی و اختراعات ثبت شده با هدف تسهیل فرایند ثبت و کاهش مراجعات حضوری نیز از دیگر اقدامات مرکز مالکیت فکری بوده است.

میرطاهری در پایان با بیان این‌که در سال گذشته برون‌سپاری عملیات تایید مدارک اظهارنامه‌ها به دفاتر اسناد رسمی و حذف پرونده‌های فیزیکی باعث کاهش چشمگیر مراجعات مردمی شده است، گفت: اتصال الکترونیکی سامانه مرکز مالکیت معنوی به اجرای اسناد کشور، راه‌اندازی سرویس استعلام وکالت‌نامه‌های تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی جهت بررسی اصالت و اعتبار این‌گونه وکالت‌نامه‌ها،‌ راه‌اندازی سرویس تصدیق گواهی‌های موقت صادره از طریق سامانه ثبت من، اتصال به سامانه ثنا به منظور صدور هرگونه ابلاغ به متقاضیان و حذف واسطه‌گران و راه‌اندازی سرویس استعلام از دفاتر اسناد رسمی به منظور نقل و انتقال علائم تجاری و کاهش مراجعات حضوری نیز از اقدامات اخیر مرکز مالکیت فکری بوده است.

منبع: ایسنا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    11 + چهارده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!