0

رئیس مرکز ملی فضای مجازی: حکمرانی در فضای مجازی با حکمرانی سنتی متفاوت است

دسته بندی ها : فضای مجازی, مدیریت فضای مجازی 10 اسفند 1401 کارشناس سایبرلا 226 بازدید
حقوق اینترنت, حقوق فضای مجازی, سایبرلا

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه حکمرانی در فضای مجازی با حکمرانی در فضای سنتی تفاوت بسیاری دارد، گفت: باید همه سرکار بیایند تا بتوانیم فضای مجازی بسازیم تا مردم به آن افتخار کنند.

«محمدامین آقامیری» امروز (چهارشنبه) در مراسم معارفه خود اظهار داشت: فضای مجازی امروز محل زیست افراد است. مسئله مهمی که می‌تواند به آن اشاره کرد تفاوت‌های حکمرانی در عصر فضای مجازی با دیگر انواع حکمرانی است.

وی افزود: یک زمانی صرفاً جمعیت کشور اهمیت داشت؛ اما امروز تعداد کاربران فضای مجازی هم اهمیت دارد. یک زمانی معادن و منابع کشورها نماد ثروت بودند، اما اکنون خروجی اطلاعات منبع قدرت و ثروت هستند.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی تاکید کرد: مزیتی که حکمرانی فضای مجازی به وجود آورده، این است که می‌توانیم با مشارکت آحاد مردم حکمرانی کنیم. در این شرایط اقتضائات خاصی وجود دارد.

وی تاکید کرد: در گذشته بودجه و ثروت می‌توانست ظرفیت‌سازی کند، اما امروز یک عمل و یک کنش می‌تواند ظرفیت ایجاد کند؛ اکنون تمام افراد و کاربران اهمیت دارند. در لایه‌های کلان نیز حکومت‌ها برای اثرگذاری متقابل بر یکدیگر می‌توانند از دیپلماسی سایبر استفاده کنند.

آقامیری اضافه کرد: مفهوم امنیت نیز تغییر کرده و باید سعی کنیم در مدیریت فضای مجازی این مولفه‌ها را در نظر بگیریم و در فضای جدید با سیستم سنتی حکمرانی نکنیم.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی تاکید کرد: تغییر زودهنگام در فناوری برای بشر یک مزیت است، اما گاهی سرعت تغییرات به قدری زیاد است که برخی کسب وکارها از بین می‌روند، برخی تغییر شکل می‌دهد. تمام این‌ها، تفاوت‌هایی است که فضای مجازی با فضای سنتی دارد و باید آن را درنظر بگیریم.

وی افزود: ۱۱ سال قبل شورای‌عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی به عنوان مرجع معرفی شدند. این مسئله که در فضای مجازی هر مجموعه از زاویه دید خود تصمیم می‌گیرد و از یکپارچگی تصمیمات می‌کاهد ما را دچار چالش کرده است. امیدواریم با فعالیت مرکز ملی فضای مجازی این چالش حل شود.

آقامیری گفت: ما کشوری هستیم که به مدد جوانان و تلاش‌هایی که در گذشته شکل گرفته که بتوانیم محصولات ایرانی را به کشورهای دیگر نیز صادر کنیم. امروز فرصت بزرگی پیش روی ما است تا بتوانیم از آن استفاده کنیم. اعتقاد داریم فرهنگ فاخر و ارزش والا و تاریخ کهن کشور را در اختیار سایر مردم قرار دهیم.

در این مراسم که در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، «سید سعیدرضا عاملی» رئیس شورای انقلاب فرهنگی، برخی نمایندگان مجلس و معاونان وزیر ارتباطات حضور داشتند.

منبع: ایرنا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    15 + 8 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!