0

حمله هکرها به 8 سایت ایرانی/ رسیدگی پلیس فتا به 35 درصد جرائم در حوزه تلگرام

رئیس پلیس سایبری کشور از حمله هکرها به هشت سایت ایرانی از 4 الی 8 خردادماه خبرداد و گفت: 35 درصد پرونده های جرایم که در پلیس فتا تشکیل می شود به تلگرام ارتباط دارد.

پلیس فتا: سردار هادیانفر در حاشیه گردهمایی رؤسای پلیس آگاهی استان‌‌های سراسر کشور با حضور در جمع خبرنگاران در تشریح حمله سایبری به برخی از درگاه‌های ایرانی، اظهارداشت: یک مورد حمله را در تاریخ چهارم خردادماه رصد کردیم که از سه کشور با تمرکز کشور عربستان انجام شده بود؛ آی‌ پی بدست آمده نشانگر آن بود حمله هکرها از سوی کشور عربستان صورت گرفته و مرکز آمار ایران ، سایت مورد هدف است.

وی با بیان اینکه نوع حمله انجام شده به این سایت از نوع «دی فیس» (در این حمله قالب ظاهری سایت تغییر می کند) بوده است، گفت: از نظر فنی، هکر ‌عنوان داعش داشته که در برخی از شبکه و رسانه‌های کشور نام داعش به کار برده شد؛ در حالیکه این حمله هیچ ربطی به داعش نداشته است.

هادیانفر با بیان اینکه هکرها دارای سابقه بوده اند، گفت: سطح هک، سطح متوسط است، فرد هکر شناسایی و آی پی ها از طریق پلیس فتا رصد شده که با محوریت مرکز ملی کمیسیون عالی امنیت مسئولیت رسیدگی به این موضوع به پلیس فتا واگذار شد.

رئیس پلیس سایبری کشور ادامه داد: آی‌پی‌ها به پلیس اینترپل و سایبری عربستان ارسال شد و در زمان حاضر هم در حال پیگیری هستیم؛ چرا که این اقدام، اقدامی مجرمانه به شمار می آید.
هادیان‌فر تصریح کرد: البته کشور عربستان پشت ماجرا نیست و این کار مجرمانه توسط دو یا سه سابقه دار، انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه هشت سایت از تاریخ چهارم الی هشت خردادماه مورد حمله قرار گرفت، بیان داشت: 2 سایت مورد حمله “دیوایس” قرار گرفت که هکرهای آنها شناسایی و اقدامات برای دستگیری آنها انجام شد همچنین 6 سایت دیگر نیز مورد حمله “دی‌فیس” قرار گرفتند که در این حمله لوگو و پنجره درگاه اصلی مورد جابجایی عکس قرار گرفت.

وی تاکید کرد: سامانه‌های ما امن هستند و هیچ اطلاعاتی مورد سرقت قرار نگرفته، از سویی دیگر سایت ها با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط به شرایط عادی برگشته اند و الان فعالیت دارند.
رئیس پلیس فتا ناجا گفت: هکرها در مرحله اول یعنی در تاریخ چهارم خردادماه شناسایی شدند و به صاحبان سایت‌ها و سامانه‌ها که از ضعف برخوردار بودند، تذکرات لازم برای حفظ امنیت سایت‌ها ارائه شد.

وی اضافه کرد: در این زمینه هیچ کار سازمان‌یافته‌ای در کشور رخ نداده و گزارشی از پلیس عربستان دریافت نکرده‌‌ایم؛ احتمال دارد هکرها احساسی اقدام کرده یا به نوعی آی‌پی داخل را زامبی (سیستمی که قربانی حمله هکر ها می شود) کرده باشند، بر این اساس هیچ اقدام سازمان‌یافته‌ای انجام نشده و دولت عربستان پشت این ماجرا نیست.

سردار هادیانفر با بیان اینکه هنوز نتوانسته ایم سرور تلگرام را وارد کشور کنیم، گفت: 35 درصد جرائم کشور که در پلیس فتا تشکیل می شود به تلگرام ارتباط دارد.
رئیس پلیس سایبری کشور ادامه داد: جرائم این فضای مجازی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 47.5 درصد افزایش داشته است.
هادیانفر اضافه کرد: گفته می شود 23 میلیون نفر در کشور در تلگرام حضور دارند اما 15 میلیون نفر در این فضا حضور فعال دارند.

وی درباره برخورد با عنکبوت یک و 2 (پرونده مرتبط با مدلینگ ها ) گفت: به طور طبیعی در رصد های روزانه هر موضوعی که با قانون مغایرت داشته باشد ، شناسایی و برای برخورد قانونی به پلیس های مربوطه ارجاع می شود؛ به همین منظور این مورد نیز به پلیس امنیت اخلاقی ارجاع شد و این پلیس نیز بر اساس وظیفه ذاتی خود باید با این موارد برخورد کند.
رئیس پلیس سایبری کشور تاکید کرد: اطلاعات آنها اعم از شماره حساب و شماره تلفن در فضای مجازی وجود دارد و رصد این افراد کار دشواری نیست.

وی از دیگر اقدامات پلیس فتا را برخورد با شبکه های خرید و فروش مواد مخدر عنوان کرد و گفت: برخورد با توزیع کنندگان، تولید کنندگان و افرادی که در این زمینه آموزش می دهند در فضای مجازی انجام می شود، این افراد شناسایی و برای اقدامات جدی به پلیس مبارزه با مواد مخدر ارجاع می شوند که البته اقدامات خوبی نیز در این زمینه انجام شده به گونه ای که در این بخش شاهد کاهش 62.5 درصدی جرائم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.

سردار هادیانفر در خاتمه گفت: روزانه یکصد هزار سایت در دنیا راه اندازی می شود و هفته ای 80 هزار سایت با نگاه مجرمانه در دنیا شکل می گیرد بر این اساس باید پلیس فتا شبکه و سایت های مختلف را برای جلوگیری از اقدامات مجرمانه رصد کند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار × سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!