0

حمله روزنامه صدا و سیما به بورسی شدن استارتاپ ها

دسته بندی ها : استارتاپ ها 26 تیر 1399 کارشناس سایبرلا 380 بازدید
استارتاپ, کسب و کار نوپا, حقوق استارت آپ ها

روزنامه جام جم متعلق به سازمان صدا وسیما تیتر یک روزنامه امروز خود را به نگرانی از حضور استارتاپ ها در بورس اختصاص داده است.

در این مطلب با عنوان « مراقب بازیگران جدید بورس باشید » تلاش شده در گفت و گو با برخی کارشناسان نسبت به ورود استارتاپها به بورس تشکیک ایجاد شود و حتی نتیجه گیری شود که ورود این شرکتها به بازار سرمایه غیرقانونی است و باعث متضرر شدن مردم می‌شود.

ماجرای صدا و سیما و استارتاپها طی ماه‌های خیر به اوج خود رسیده است جایی که رییس این سازمان در پاسخ به درخواست رییس جمهور برای تبلیغ استارتاپها برای استفاده بیشتر مردم از سرویسهای اینترنتی گفت که ممکن است اینکار به شکایت شرکت توسکا منجر شود.

در مطلب روزنامه جام جم آمده که که وزیر اقتصاد از ورود استارتاپها به بورس و شناسایی دارایی‌های نامشهود آنها خبر داده و حتی رییس جمهور هم دستور ویژه برای این موضوع داده و سپس در انتقاد نوشته : این در حالی است که حرف و حدیث‌ها حول محور چند نام خاص قرار گرفته است نام‌هایی که علاوه بر نبود دارایی‌های فیزیکی ، زیان ده بودن و البته فقط یک نام هیچ دارایی مشخصی برای ارزیابی ارزش و تعداد سهام آنها وجود ندارد.

در این مطلب در گفت و گو با دو کارشناس چنین نتیجه گیری شده که ورود استارتاپها به بورس مناسب نیست. عادل طالبی در گفت و گو با جام جم گفته برخی از تسهیل‌گری‌های ورود استارتاپها به بورس تبعات منفی به دنبال دارد و قوانین بورس باید دستکاری شود که نتیجه آن زیان سهامداران و خروج نقدینگی از این بازار خواهد بود.

بهروز شهدایی دیگر کارشناس مصاحبه  شده نیز عتقاد دارد ممکن است این شرکتها در یکی دو سال اول سودی را نصیب سهامداران کنند اما خیلی زود وارد پیری و مرگ خواهند شد. این کارشناس پیش‌بینی کرد که احتمال شکست استارتاپها در بازار سرمایه بالاست و اگر قوانین پذیرش شرکتها را تغییر دهند در حق شرکتهای حاضر در بورس که عقبه مالی قوی دارند و از استانداردهای زیادی هم عبور کرده‌اند اجحاف شده است.

روزنامه جام جم همچنین ورود استارتاپ‌ها به بورس را به تصمیمات سیاسی و ایده‌های حکمرانی تحلیل کرده است.

به نظر می‌رسد از دو هفته قبل که روحانی بر حضور استارتاپها در بورس و ایجاد یک بازار اختصاصی تاکید کرد برخی رسانه‌های مخالف دولت حملات جدیدی را علیه استارتاپها و به خصوص استارتاپهایی که آماده ورود به بورس هستند، شروع کرده‌اند.

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    9 − شش =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!