0

آمریکا: حملات سایبری به اندازه موشک های بالستیک خطرناک هستند

دسته بندی ها : جنگ سایبری, حملات سایبری 27 فروردین 1395 مدیر سایبرلا 890 بازدید

فرمانده آژانس دفاع موشکی آمریکا می‌گوید حملات سایبری مداوم علیه این سازمان یا برنامه‌های تسلیحاتی کلیدی آن به همان اندازه موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی و ایران، تهدید بزرگی هستند.

به گزارش سایبرلا (CYBERLAW) به نقل از تسنیم، دریادار جیمز سایرینگ در جلسه کمیته فرعی نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفتگ که این آژانس تمهیدات «بی‌اندازه‌ای» را برهی دفاع از شبکه‌ها اتخاذ کرده است اما هنوز درباره آسیب‌پذیری‌های بالاقوه در میان پیمان‌کاران دفاعی نگرانی دارد.

آژانس دفاع موشکی آمریکا سیستم‌های چند لایه برای دفاع علیه حملات موشکی بالستیکی توسط دشمنان بالقوه طراحی و اجراء می‌کند. این سیستم شامل موشک‌های رهگیری زمینی در آلاسکا و کالیفرنیا و همچنین تجهیزات راداری قوی برای شناسایی حملات است.

سایرینگ گفت که این سازمان بر شبکه‌های محرمانه و غیرمحرمانه‌اش به صورت مداوم نظارت دارد اما حملات سایبری به صورت فزاینده‌ای بر پیمان‌کارن خصوصی و اطلاعاتی فنی و غیرمحرمانه‌ای که در شبکه‌های خودشان استفاده می‌کنند، متمرکز شده‌اند.

مقامات نظامی آمریکا همواره درباره تشدید حملات سایبری از جانب چین، روسیه و سایر کشورها هشدار داده‌اند.

سایرینگ اشاره‌ای به اطلاعاتش درباره منشأ چینی حملات سایبری به آمریکا اشاره‌ای نکرده و اعلام کرد ترجیح می‌دهد این نوع اطلاعات را در یک جلسه محرمانه به نمایندگان ارائه دهد.

سایرینگ در جلسه استماع سنا در روز چهارشنبه نیز اعلام کرد که سازمانش به صورت نزدیکی با پیمان‌کاران همکاری می‌کند تا اطمینان حاصل کند قراردادهای آتی شامل الزامات، حفاظت‌ها و استانداردهای لازم امنیت سایبری هستند.

رابرت وورک، معاون وزیر دفاع آمریکا، به رویترز گفت که هیأت مدیریت سرمایه‌گذاری سایبری رد پنتاگون لیستی از برنامه‌های تسلیحاتی دارای اولویت که نیازمند بروزرسانی و سرمایه‌گذاری در حوزه امنیت سایبری هستند را تهیه کرده است.

وی در ادامه اظهار داشت که جزئیات این لیست محرمانه هستند اما برخی از این برنامه‌های سال‌ها پیش و قبل از آنکه حملات سایبری تبدیل به ابزاری معمول شوند، بوجود آمده‌اند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!