0

حملات دنباله‌دار هکرها به شبکه‌های اجتماعی

طی چند روز گذشته، اخبار مختلفی در رسانه‌های جهان، مبنی بر حملات سایبری به شبکه‌های اجتماعی نظیر لینکداین، تامبلر و مای اسپیس، منتشر شده است که این موضوع، نگرانی‌هایی را در بین کاربران و متخصصان امنیتی ایجاد کرده است. سرقت از این شبکه‌های اجتماعی، علاوه بر خطراتی که برای کاربران آن‌ها ایجاد می‌کند، سبب می‌شود تا اطلاعات مسروقه، برای سازمان‌دهی حملات گسترده‌تری نیز مورد استفاده قرار بگیرد و به اعتقاد کارشناسان امنیتی، بخش نگران‌کننده این حملات نیز، دقیقاً همین موضوع است. اطلاعات مسروقه، در اینترنت برای فروش قرار گرفته و بعد از آن، برای ایجاد حساب‌های کاربری جعلی در موارد مختلف، مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

سایبربان: در آخرین حمله‌ای که خبر آن به‌تازگی منتشر شده است، شبکه‌های اجتماعی تامبلر (Tumblr) و مای اسپیس (MySpace) مورد تهاجم قرار گرفت. این حمله گسترده سایبری، سبب شد تا اطلاعات میلیون‌ها حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی تامبلر و مای اسپیس، برود. ظاهراً این اطلاعات در فضای اینترنت، برای فروش قرار داده شده است. البته به ادعای برخی منابع خبری، سرقت این اطلاعات، مربوط به سال‌ها قبل است و به تازگی، هکرها آن‌ها را برای فروش در فضای اینترنت منتشر کرده‌اند، موضوعی که قطعاً تردیدهایی را در صحت اطلاعات مسروقه ایجاد خواهد کرد.

این حمله، دقیقاً بعد از انتشار خبر سرقت اطلاعات کاربران شبکه اجتماعی لینکداین، منتشر شده است. یکی از کارشناسان امنیتی در مورد این حمله و اطلاعاتی که به سرقت رفته معتقد است: «زمانی این حمله نگران کننده می‌شود که شما بدانید هرکسی از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کند و اطلاعاتی که برای فروش روی اینترنت قرار گرفته است، شامل 360 میلیون حساب کاربری، به همراه آدرس‌های ایمیل رمزهای عبور آن‌ها است.»

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیزده − 11 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!