0

پاک کردن برنامه فلش تنها راه خلاصی از حفره امنیتی خطرناک

دسته بندی ها : فضای مجازی 24 مهر 1394 مدیر سایبرلا 897 بازدید

شرکت ادوب شناسایی آسیب پذیری خطرناک در برنامه فلش خود را تایید کرده است. این مشکل در تمامی نسخه های این نرم افزار در لینوکس، ویندوز و مک وجود دارد.

به گزارش فارس به نقل از ان دی تی وی، این مشکل تنها چند روز بعد از عرضه یک بسته امنیتی به روز رسان برای فلاش توسط شرکت ادوب شناسایی شده و نشانگر ضعف‌های بی‌شمار برنامه فلش است که باعث بلوکه کردن آن در بسیاری از مرورگرهای اینترنتی مانند کروم و فایرفاکس شده است.

شرکت ادوب وعده داده که این مشکل را تا هفته آینده برطرف می‌کند،اما تا آن زمان تنها راه خلاصی از این مشکل پاک کردن برنامه فلاش است. اولین بار شرکت ترندمیکرو این حفره خطرناک را در برنامه فلش شناسایی کرده و می گوید مهاجمان با سواستفاده از آن می توانند کنترل رایانه فرد قربانی را در اختیار بگیرند.

گزارش هایی در مورد شناسایی این آسیب پذیری توسط برخی گروه های هکری و از جمله Pawn Storm. منتشر شده که سال قبل هم به سرورهای برخی دولت های آسیایی، کاخ سفید و برخی سازمان ها و دولت ها حمله کرده بود. بسیاری از شرکت‌های فناوری به کاربران اینترنت توصیه کرده‌اند از استاندارد HTML5 یا برنامه‌های چندرسانه ای دیگر به جای فلش استفاده کنند.

 

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانزده − 10 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!