0

حفره خطرناک اندروید یک میلیارد نفر را به دردسر انداخت

دسته بندی ها : فضای مجازی 12 مهر 1394 مدیر سایبرلا 845 بازدید

بررسی‌های موسسه امنیتی Zimperium Labs نشان می دهد که نسخه تازه این آسیب پذیری موسوم به Stagefright 2.0  به هکرها امکان می‌دهد تا از راه دور به تبلت ها و گوشی های کاربران نفوذ کنند. کاربرانی که به طور گسترده از فایل های صوتی mp3 و فایل‌های ویدیویی mp4 استفاده می کنند بیش از دیگر کاربران در معرض خطر هستند.

به گزارش فارس به نقل از وی تری، نسخه اول آسیب پذیری Stagefright که قبلا شناسایی شده بود تمامی کاربران اندروید از زمان عرضه این سیستم عامل در سال 2008 تا به حال را تهدید می کرد. اما نسخه دوم آسیب پذیری Stagefright ناشی از یک حفره امنیتی در مولفه libstagefright آندروید است که فایل های رسانه ای را پردازش می کند و نسخه 5 به بعد آندروید را شامل می شود.

محققان می گویند آسیب پذیری Stagefright به نحوه پردازش متادیتا هم مربوط می شود و لذا حتی مشاهده پیش نمایش فایل های صوتی و ویدیویی نیز می تواند منجر به آلودگی گوشی شود.

سرقت اطلاعات شخصی و استراق سمع مکالمات صوتی و تصویری از نتایج این حملات برای کاربران گوشی های آندرویدی است. گوگل قول داده برای حل این مشکل وصله به روزرسان عرضه کند. بررسی ها نشان می دهد بیش از 950 میلیون گوشی اندرویدی در برابر خطر Stagefright 2.0 آسیب پذیر هستند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    6 − 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!