0

حریم شخصی مردم در شبکه ملی اطلاعات بهتر کنترل می‌شود

دسته بندی ها : حریم خصوصی و حمایت از داده, فضای مجازی 25 خرداد 1399 مدیر سایبرلا 535 بازدید
شبکه ملی اطلاعات ایران

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: یکی از ویژگی‌های مهم شبکه ملی اطلاعات حفظ داده‌های دستگاه‌های دولتی و حریم شخصی افراد جامعه است که می‌تواند در مواردی مانند حمله هکرها نقش محوری ایفا کند.

امیر ناظمی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه حریم خصوصی در شبکه ملی اطلاعات بهتر کنترل می‌شود، گفت: مهم‌ترین خصوصیت شبکه ملی اطلاعات امکان تبادل داده یا اطلاعات بین دستگاه‌های دولتی بدون دخالت اینترنت است.

اما متأسفانه یکی از خلاءهایی که در این رابطه وجود دارد نداشتن دانش فنی مدیران کلان کشور است که باید نسبت به آموزش آنها گام‌های خوبی برداشته شود.

* ایجاد درگاه امنیتی برای همه نهادهای دولتی و خصوصی

وی افزود: در حال حاضر برای جلوگیری از سرقت های اطلاعاتی یا داده‌های دولتی و خصوصی باید درگاه امنیتی برای همه نهادها و سازمان‌ها ایجاد شود که بتوان با استفاده از آن در یک فاصله زمانی مشخص امکان تغییر اطلاعات در آن به عدد صفر برسد.

* مهم ترین مقوله در شبکه ملی اطلاعات دانش آی‌تی متداول و دانش دولت الکترونیک

رئیس سازمان فناوری اطلاعات تصریح کرد: امروز یکی از مهم‌ترین مباحث مهم در شبکه ملی اطلاعات ۲ موضوع دانش آی‌تی متداول و دانش دولت الکترونیک است که از اهمیت زیادی نه تنها برای رشد علم و فناوری برخوردار است بلکه برای نهادینه شدن تبادل اطلاعات از طریق شبکه داخلی نقش محوری دارد.

منبع:فارس

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    20 − شش =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!