0

حذف صفحه یوتیوب فیلم «حضرت محمد (ص)»

روز گذشته خبری در خروجی خبرگزاری‌های قرار گرفت که حکایت از حذف کانال رسمی فیلم «محمد رسول الله(ص)» توسط مدیریت یوتیوب داشت.

مسئولین این سایت در اقدامی عجیب درحالی که کانال فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» در سایت یوتیوب با استقبال چشمگیر مخاطبان خارجی روبرو شده بود، اقدام به حذف این کانال کردند.

این حرکت در حالی از سوی مدیران این سایت صورت گرفته است که تیزر رسمی فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» در مدت یک ماه بیش از نیم میلیون بازدید داشته است و هزاران کاربر خارجی خواستار اکران فیلم در کشورهایشان از جمله آمریکا، استرالیا، انگلستان و … شده بودند که خود نشان دهنده اشتیاق مخاطبان خارجی به تماشای این فیلم بزرگ است.

اما این اقدام سایت یوتیوب با واکنش جالب و ابتکاری مخاطبان آن روبرو شد؛ به نحوی که پس از حذف این فیلم از سایت، گروهی از مردم با آپلود کردن مجدد آن در کانالهای مختلف علاقه خود را به این اثر نشان دادند و در حال حاضر نیز لحظه به لحظه بر تعداد بازدید کنندگان این فیلم در کانالهای مختلف یوتیوب افزوده می‌شود.

البته این اولین باری نیست که مدیران شرکت‌های آمریکایی با سیاسی کاری به دنبال حذف و مقابله با آثاری هستند که مخالف تفکرات آن‌ها است.

برای نمونه چندی پیش مدیریت اینستاگرام بدون هشدار قبلی و با خلاف قوانین دانستن محتوا، صفحه گروه انیمیشن فاطمه زهرا(س) را پس از گذشت حدود دو هفته از راه اندازی آن، حذف کرد.

این اتفاق پس از قرار دادن بخشی از انیمیشن سینمایی «نبرد خلیج فارس۲» که از تولیدات گروه انیمیشن فاطمه زهرا(س) و مربوط به نبرد دریایی ایران و آمریکا می‌شود، از سوی مدیریت اینستاگرام افتاد و در ادامه آن نیز اینستاگرام از ایجاد صفحه جدید با نام کاربری مشابه جلوگیری کرد!

هرچند که این بار نیز مدیران این صفحه، مجددا صفحه دیگری را با نام کاربری kosar3d.ir برای اطلاع‌رسانی و نمایش آثار تولیدی گروه انیمیشن فاطمه الزهرا (س) راه‌اندازی نمودند ولی آن چیزی که از میان این برخوردهای سیاسی مدیران سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی آمریکایی برداشت می‌شود، وجود خط قرمزهای پررنگ سیاسی در این شبکه های به اصطلاح آزاد اجتماعی است.

همچنین نباید این نکته را فراموش کرد که مسئولین شرکت‌های آمریکایی سال گذشته نیز پس از انتشار یک فیلم ضداسلامی در یوتیوب که به شخصیت پیامبر بزرگ اسلام توهین می‌کرد و البته مورد اعتراض شدید مسلمانان نیز قرار گرفت، حاضر به حذف آن از یوتیوب و همچنین موتور جستجوی گوگل که در واقع مالک سایت یوتیوب نیز هست، نشدند.

این فیلم که اهانتی آشکار به پیامبر اسلام (ص) بود با موج گسترده اعتراض‌های مسلمانان در کشورهای اسلامی خصوصا مصر مواجه شد که بیش از ۵۰ کشته و صدها زخمی به جای گذاشت و تنها بهانه مسئولین این سایت در ممانعت از انجام این کار حفظ آزادی بیان بود! آزادی که گویا تنها با توهین به اعتقادات میلیون‌ها مسلمان محقق می‌شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشت + پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!