0

حذف صدها حساب مسروقه در اینستاگرام

دسته بندی ها : جرایم اینستاگرامی, هک نفوذ کرک 18 بهمن 1399 کارشناس سایبرلا 406 بازدید
اینستاگرام - جرایم اینستاگرامی - سایبرلا

اینستاگرام صدها حساب مرتبط با یک گروه هکری که با استفاده از تاکتیک های خاص به سرقت و فروش مجدد آنها اقدام کرده بودند را غیرفعال کرد.

اعضای گروه هکری OGUsers از فیس بوک – شرکت مادر اینستاگرام – نامه های هشدار دریافت کرده اند که با هماهنگی مقامات قانونی بوده است.

این گروه به خصوص دنبال به دست آوردن نامهای کاربری خاص کمتر از پنج حرف مانند @h۴ck بوده اند که برای فروش مجدد در بازار ثانویه اکانتهای اینستاگرام ارزشمند خواهند بود. فیس بوک برآورد کرده که گروه OGUsers که از سال ۲۰۱۷ مشغول فعالیت است، عامل چنین مبادلاتی به ارزش میلیونها دلار است. این اکانتها هر یک می تواند هزاران یا دهها هزار دلار قیمت داشته باشد.

برای نخستین بار است که اینستاگرام درباره مقابله با فروش مجدد و هک اکانت های اینستاگرام علنا صحبت کرده است. تیم امنیتی این شرکت نگران است که گروه OGUsers و گروههای نظیر آن فعالتر شده و از تاکتیکهای تهدیدآمیز برای بدست آوردن آنچه که می خواهند، استفاه می کنند. فیس بوک با افشای این پروسه هک امیدوار است تمایل برای خرید این اکانتها کمتر شود.

چنین اکانتهایی معمولا از طریق حملات فیشینگ به دست می آیند که در آنها هکرها ایمیلهایی را ارسال می کنند که مدعی هستند از طرف اینستاگرام ارسال شده اند و کلمه عبور یا تعویض سیم کارت را می خواهند تا بتوانند شماره تلفن فرد را به دست آورده و کنترل حسابشان را بدست بگیرند. اما اخیرا فیس بوک شاهد آزارهای آنلاین و آفلاین و همچنان اخاذی برای بدست آوردن اکانتهای ارزشمند بوده است.

با تجاری شدن اکانتهای اینستاگرام، آنهایی که فالوئرهای بالایی دارند، علامت تیک آبی گرفته اند یا نام کاربری محبوبی دارند بیشتر در معرض هک و فروش مجدد قرار گرفته اند. این شیوه برخلاف شرایط استفاده از سرویس اینستاگرام است اما ردگیری آن برای این شرکت دشوار است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اینستاگرام تلاش می کند اکانتهای هک شده را به صاحب اصلی شان برگرداند اما از آنجا که هکرها ادعاهای متقاعد کننده ای درباره اکانتهایی که ندارند، مطرح می کنند، تشخیص صاحب واقعی اکانت دشوار است. این شرکت برای حمایت از اکانتهایی که بیشترین آسیب پذیری را دارند، برنامه “فیس بوک پروتکت” را به آنها عرضه می کند که تاکنون فقط برای مقامات دولتی قابل دسترس بود. این برنامه از کاربران می خواهد امنیت کلمه عبور قویتری داشته باشند و تهدیدات را رصد می کند.

منبع: ایسنا

خبر مرتبط: پاسخ 10 پرسش حقوقی درباره نحوه پیگیری جرایم و تخلفات اینستاگرام

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشت + چهارده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!