0

جزئیات آماری شکایت از اپراتورها

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام عملکرد سامانه پاسخگویی به شکایات مشترکان (۱۹۵)، از تماس ۸۳۶ هزار مشترک به این سامانه خبر داد.

به گزارش  سایبرلا (CYBER–LAW) به نقل از فارس، مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به گزارش دوره ای سامانه پاسخگویی ۱۹۵ در سال ۹۴، از رضایت ۶۰ درصدی مراجعان به این سامانه خبر داد.

براساس این اعلام، سامانه ۱۹۵ بیش از ۸۳۶ هزار تماس را پاسخگویی کرده که حدود ۹۷ درصد در همان مرحله ابتدایی توسط کارشناسان این سامانه راهنمایی شده‌اند و ۱۷ هزار و ۵۰۰ تماس نیز در بخش ثبت و پیگیری الکترونیکی درخواستها ثبت شده که رسیدگی کامل به بیش از ۹۴ درصد آنها صورت گرفته و مختومه شده که از این نظر یک رکورد محسوب می شود.

در این میان بیش از ۶۰ درصد افرادی که درخواست آن ها به راحتی قابل حل نبوده و در سامانه ثبت شده است، پس از طی مراحل رسیدگی اعلام رضایت کامل داشته اند.

وزارت ارتباطات اعلام کرد: در بین اپراتورهای ارتباطی در سال ۹۴ از نظر میزان رضایت مشترکین از نحوه رسیدگی و پاسخگویی اپراتورها به شکایات یا درخواستهای ثبت شده در این سامانه، شرکت مخابرات ایران (ثابت و همراه) ۵۷ درصد، رایتل ۵۰ درصد و ایرانسل ۴۴ درصد رضایت مردم را کسب کرده اند.

همچنین در همین دوره زمانی نظر مردم در خصوص پاسخگویی اپراتورها، تعداد درخواستها، شکایات مختومه با پاسخهای قابل قبول، مخابرات ایران (ثابت و همراه) و رایتل ۹۷ درصد و ایرانسل ۹۶ درصد بوده که پاسخگویی و مختومه شده اند.

همچنین در بین شرکتهای ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات، میزان رضایت مشترکان از نحوه رسیدگی و پاسخگویی اپراتورها به شکایات، درخواستهای ثبت شده، شرکت داده پردازی فن آوا با ۸۹ درصد، پیشگامان توسعه ارتباطات با ۷۷ درصد و داده گستر عصر نوین با ۷۰ درصد قرار دارند.

از نظر شاخص رسیدگی و نهایی کردن شکایات، شرکتهای انتقال داده های ندا گستر صبا و آسیاتک با ۱۰۰ درصد، شاتل با ۹۹.۸ درصد و داده پردازی فن آوا با ۹۹.۶ درصد موفق شدند رضایت مردم را جلب کنند.

سامانه ۱۹۵ سامانه پاسخگویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسئولیت ثبت، پاسخگویی و پایش درخواست، شکایت، پرسش، انتقاد و پیشنهاد در حوزه خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله تلفن ثابت و همراه، اینترنت و پست و همچنین ثبت و رسیدگی به درخواستهای ملاقات با وزیر را برعهده دارد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دو + 16 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!