0

باندهای فیشینگ به دنبال اجاره‌ کارت های بانکی شهروندان هستند

فیشینگ - سرقت اطلاعات کارت بانکی - سابرلا

فرمانده انتظامى شهرستان خواف به شهروندان هشدار داد: مراقب باشند ، باندهای فیشینگ به دنبال اجاره‌ کارت های بانکی شهروندان هستند.

سرهنگ علیرضا حسینعلى زاده فرمانده انتظامى شهرستان خواف از توابع خراسان رضوی در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانى پلیس فتا در تشریح این خبر گفت: در پى احضار تعدادى از شهروندان به اتهام مشارکت در برداشت هاى غیر مجاز به پلیس فتا این شهرستان، مشخص شد این افراد در برابر دریافت مبالغى اندک، کارت‌هاى عابر بانک خود را در اختیار افرادى ناشناس قرار داده‌اند و بر همین اساس شناسایى این افراد در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وى ادامه داد: با انجام بررسى هاى فنى و پلیسى عامل اصلى اجاره کارت‌هاى بانکی، شناسایى و پس از هماهنگى قضایى متهم به پلیس فتا منتقل گردید.

سرهنگ حسینعلى زاده افزود: متهم که مردى ۳۱ ساله بود در مواجهه با ادله فنى به جرم خود اعتراف و عنوان داشت با وعده کسب درآمد اقدام به اجاره کارت‌هاى بانکى شهروندان نموده و کارت‌هاى بانکى را به فردى ناشناس که در طى یک سفر با وى آشنا شده و در زمینه فیشینگ فعالیت داشته، تحویل مى‌داده است.

این مقام انتظامى خاطر نشان کرد: با توجه به اعترافات متهم، کارشناسان پلیس فتا رد پاى عوامل فیشنگ کار را دنبال نموده و در نهایت دو تن از متهمان اصلى این باند فیشینگ که اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکى و برداشت غیر مجاز از حساب افراد مى‌نمودند با همکارى پلیس فتا شهرستان خواف و توسط کارشناسان پلیس فتا مرکز استان در مشهد شناسایى و دستگیر شدند که هم اکنون در حال طى نمودن مراحل قانونى مى‌باشند.

فرمانده انتظامى شهرستان خواف با اعلام خبر دستگیرى متهمین باند فیشینگ در مشهد در خصوص تعداد و میزان برداشت‌هاى غیرمجاز صورت گرفته نیز گفت: موضوع را دست بررسى و اقدام بوده و به محض حصول، نتیجه نهایى اعلام و اطلاع‌رسانى لازم انجام خواهد شد.

سرهنگ حسینعلى زاده با اشاره به مسئولیت حقوقى شهروندان در رابطه با نگهدارى از اطلاعات حساب بانکى‌شان، خاطر نشان کرد: شهروندان گرامى تحت هیچ شرایطى کارت‌هاى عابر بانک، ‌سیم کارت و همچنین مدارک هویتى از جمله کارت ملی، شناسنامه و … خود را حتى براى لحظه‌اى در اختیار افراد غیر قرار نداده و به هیچ عنوان فریب افرادى که با وعده کسب درآمد مالى از آنها درخواست اجاره کارت بانکى و یا عنواینى مشابه را دارند را نخورده و موضوع را سریعا به پلیس اعلام کنند.

منبع: پلیس فتا

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!