0

برنامه های واسطه خرید و فروش آنلاین کالا

دسته بندی ها : امنیت اطلاعات 11 خرداد 1398 مدیر سایبرلا 475 بازدید
تجارت الکترونیکی ecommerce

رئیس پلیس فتا گلستان ضمن هشدار به شهروندان در خصوص کلاهبرداری ازطریق اپلیکیشن ها و سایت های واسطه خرید و فروش انلاین کالا و خدمات از کاربران خواست به هویت ها در فضای مجازی به راحتی اعتماد نکنند.

به گزارش ایران هشدار- سرهنگ ابراهیم پرسا، رئیس پلیس فتا گلستان در تشریح این خبر اظهار داشت: امروزه کلاهبرداری‌های مـالـی در فضای مجازی با شیوه و شگردهای خاصی صورت می‌گیرد به طوریکه آمار مالباختگان در حوزه کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز از حساب بانکی اشخاص، ۶۰ درصد از پرونده های جرائم سایبری را به خودش اختصاص داده است.
وی افزود: برخی از افراد سودجو، با هویت های مختلف و با بهره گیری از ظرفیت اپلیکیشن ها و سایت های واسطه خرید و فروش انلاین کالا و خدمات، مثل دیوار و شیپور، اقدام به درج آگهی‌ دروغین و نیز فروش کالای سرقتی در چنین فضایی کرده و  ضمن تحریک شهروندان، از آنها کلاهبرداری می کنند.
سرهنگ پرسا گفت:در یکی از این روش ها، سودجویان با تبلیغ اجناسی که ممکن است سرقتی نیز باشد، با قیمت پائین تر از عرف بازار نظر مشتریان را جلب کرده و پس از برقراری ارتباط با آنان و فروش کالای سرقتی، به محض محقق شدن خواسته هایشان دیگر پاسخگوی تماس های فرد خریدار نیستند.
این مقام انتظامی اظهارکرد: در روشی دیگر فرد کلاهبردار در نقش خـریـدار، پس از تماس با فروشنده، برای واریز مبلغ کالا درخواست اطلاعات کارت بانکی فروشنده را کرده و در ادامه پس از فریب فروشنده و دریافت تمامی اطلاعات کارت بانکی وی، اقدام به برداشت غیر مجاز از حسابش می کند و در حالت دیگری نیز، به بهانه واریز وجه کالا، فروشنده را به پای دستگاه خودپرداز کشانده  و با استفاده از الفاظ فریبنده، اطلاعات کارت بانکی این شخص را دریافت کرده و  نهایتا اقدام به تخلیه موجودی حساب وی می کند.
وی یادآور شد: هر چند که چنین سایت ها و اپلیکیشن هایی بستر را برای درج هـر گـونـه آگهی و تبلیغ از سوی برخی افراد سودجو فراهم کرده اما شاهد این هستیم که عده ای از شهروندان با سهل انگاری و اعتماد بی جا، به سادگی در دام برخی سودجویان قرار گرفته و اموال و یا کالای خود را از دست می دهند و یا در فرایند معامله، به یک درگاه بانکی جعلی هدایت شده و نهایتاَ موجودی حساب بانکی آنها به سرقت می رود.
وی توصیه کرد: شهروندان پس از انتخاب کالا یا خدمات  مورد نظر خود در سایت‌های واسطه  خرید و فروش آنلاین  و قـبل از هرگونه واریز وجهی، حتمـاَ  از کم  و کیف  خدمات یا کالای مورد نظر و نیز هویت شخـص فروشنده اطـلاع دقیق پیدا کرده و چشم و گوش بسته به فروشنده اعتماد نکرده و از واریز هرگونه وجهی، حتی مبالغ کـم  به عنوان بیعانه خودداری کنند.
رئیس پلیس فتا استان در خاتمه از هموطنان درخواست کرد: در صورت مواجهه با هر گونه مشکلی در فضای مجازی و یا نیاز به مشاوره، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir ، لینک ثبت گزارشات مردمی  اعلام نمایند.
مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!