0

جذاب‌ترین ویژگی فضای مجازی، مخاطره آمیز‌ترین فعالیت است

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی‌، اشتراک گذاری اطلاعات را یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین ویژگی فضای مجازی برشمرد و گفت: متاسفانه این ویژگی جذاب مخاطرات بسیاری دارد که اگر کاربران مراقب نباشند از اطلاعات آنها به راحتی سوءاستفاده می‌شود.

پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ ‌کوره‌بلاغی‌ گفت: پرونده‌های زیادی در خصوص سوءاستفاده از تصاویر و اطلاعات شخصی و محرمانه افراد در پلیس فتا تشکیل شده است که متاسفانه خود کاربران این اطلاعات را در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته یا منتشر نموده‌اند.

وی انگیزه سوء‌استفاده از اطلاعات دیگران را اقتصادی مثل کسب درآمد تا حسد ورزی و انتقام‌جویی برشمرد و گفت: این امر باعث شده تا در شبکه‌های اجتماعی شاهد این باشیم که به راحتی با آبرو و حیثیت یک فرد بازی نمایند و حتی با دستگیر متهم نمی‌توان آب ریخته به جوی را بازگردند، لذا خود کاربران در خصوص انتشار اطلاعات شخصی و مهم خود مثل تصاویر و کلیپ‌های شخصی بسیار باید دقت داشته باشند.

سرهنگ کوره‌بلاغی ادامه‌داد: در بسیاری از موارد کاربر به دلیل حسن اعتماد بیش از حد به اعضای گروه، اطلاعات شخصی و خصوصی خود را بین دوستان و اعضاء گروه در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد، اما غافل از اینکه افراد مختلفی که توسط سایر اعضا به عضویت گروه درآمده‌اند قابلیت دسترسی به این اطلاعات را دارند. این درحالی است که شاید ما تمامی اعضای گروه را نشناسیم.

این مقام انتظامی تاکید کرد: انتشار اطلاعات خانوادگی در شبکه‌های اجتماعی هیچ‌گاه امنیت کاملی نخواهد داشت، پس تا حد امکان از به اشتراک گذاری و انتشار اطلاعات خود و دیگران خصوصا در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنیم.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 × 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!