0

تصویب قانون جنجالی جاسوسی اینترنتی و استراق سمع در سنای فرانسه

دسته بندی ها : جاسوسی سایبری 18 تیر 1394 مدیر سایبرلا 1096 بازدید

سنای فرانسه با وجود تداوم انتقاد فعالان اینترنتی، قانون جدیدی را برای جاسوسی و استراق سمع بدون اینکه تغییرات چندانی به آن بدهد، تصویب کرد.

خبرگزاری اتریش از پاریس گزارش داد، سنای فرانسه روز سه شنبه با اکثریت آرا رای به افزایش اختیارات دستگاه اطلاعاتی این کشور داد.

مجمع عمومی و سنای فرانسه همچنان باید بر سر جزییات این قانون پیش از آنها اصلاحات آن نهایی شود با یکدیگر مذاکره کنند. این قانون به ماموران اطلاعاتی فرانسه اختیارات وسیعی برای نظارت بر مذاکرات تلفنی و ترافیک اینترنت می‌دهد.

مخالفان از آن بیم دارند که به این ترتیب نظام نظارت جمعی شکل قانونی به خود بگیرد. انتقادها بیش از همه از خودکار شدن نظارت‌ها از طریق ارایه‌دهندگان خدمات اینترنت برای کشف ارتباطات مشکوک است.
 دولت دلیل این اقدام را مبارزه با تروریسم اعلام کرده است. علاوه بر سوسیالیست‌های حاکم، جمهوری‌خواهان محافظه‌کار (UMP سابق) هم از این قانون حمایت می‌کنند.

منبع: همشهری آنلاین

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!