0

کشف و شناسایی تیم اینستاگرامی فروش انواع طلسم و دعانویسی

اینستاگرام - جرایم اینستاگرامی - سایبرلا

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از کشف پرونده کلاهبرداری و شناسایی فردی جوان و همدستان وی به دلیل دست آویزسازی فروش طلسمات و دعانویسی در شبکه های اجتماعی مجازی خبر داد.

به گزارش پلیس فتا, سرهنگ علی اصغر افتخاری, رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: با مراجعه خانمی از شهرستان بندرعباس و طرح شکایتی با موضوع کلاهبرداری اینترنتی, پرونده اولیه تشکیل و برای پیگیری در اختیار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

این مقام مسئول در ادامه گفت: شاکیه به علت مشکلات زناشویی با مشاهده تبلیغات کذب و دغل کارانه در صفحه ای از اینستاگرام، اقدام به پرداخت هزینه برای خرید انگشتر نگین دار با رکاب طلا و به ظاهر طلسم موکل دار می کند.

وی بیان داشت : متهم در چند نوبت به بهانه های واهی مبلغ ۱۲ میلیون تومان از فرد مونث به شیوه کارت به کارت دریافت می کند ،لیکن انگشتر مذکور ارسال نمی گردد و تنها کلیپی اختصاصی از بساط سحر و جادو با شمع های روشن،نوشته ها و تصاویر نامفهوم از طریق واتس آپ برای مشتری اغفال شده ارسال می نماید بانضمام دستورالعمل عجیب و راهکارهای صوری که باعث پیچیده تر شدن گره های زندگی و صدمات دیگر برای این خانم جوان می شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: مالک پیج اینستاگرام با لفاظی های کلامی از قبیل علوم غریبه، ضمانت کتبی،اخذ مجوز از عالم مذهبی مشهور در عراق،برگزاری جلسات حضوری و تلفنی ،قدرت های طلسم به همراه چت های ساختگی از رضایت مشتریان اقدام به جذب مشتری و اعتمادسازی می نماید،سپس ضمن ارتباط گیری با مشتریان به واسطه دایرکت اینستاگرام،واتس آپ ،تلگرام و تماس تلفنی آنها را فریب می دهد.

وی افزود: در جریان ردگیری دقیق ارتباطات و ابزارهای متهمین ، بررسی تراکنش های مالی و اقدامات فنی ، ادله دیجیتال انکار ناپذیر توسط کارشناسان پلیس فتا جمع آوری و با توجه به محل سکونت متهمین در استان دیگر، با ارجاع پرونده مراحل دستگیری توسط پلیس فتا استان مربوطه با موفقیت انجام گردیده است.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان بیان داشت : با توجه به ساده لوحی و باورهای انحرافی در برخی از شهروندان، یکی از دست آویزهای مطلوب برای تحصیل مال نامشروع از طریق فضای مجازی، تبلیغ رمالی و دعانویسی های ساختگی می باشد،سالیانه پرونده های بسیاری با موضوع کلاهبرداری در این رابطه تشکیل و مجرمین بر اساس قانون جرائم سایبری به مجازات حبس و پرداخت خسارت محکوم می شوند.

سرهنگ علی اصغر افتخاری در پایان خاطر نشان کرد: متأسفانه عواملی همچون باورهای اشتباه،جاذبه های پیشگویی و علوم غریبه،ضعف ایمان به قدرت الهی، عدم حمایت خواهی از علمای فرهیخته مذهبی و کارشناسان روانشناسی موجب گردیده است افراد زیادی به هدف گره گشایی در دام رمال ها گرفتار و در عوض رفع مشکل دچار صدمات مالی و روانی جدیدی شوند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    19 − چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!