0

توهین و فحاشی در فضای مجازی جرم است

شکایت توهین و فحاشی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی

رئیس پلیس فتا استان کردستان از شناسایی فردی که در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی همسر سابق خودکرده بود خبر داد.

سرهنگ مهدی دانش پور، رئیس پلیس فتا استان کردستان از کشف یک پرونده نشر اکاذیب و توهین در این استان خبر داد و گفت: توهین به افراد از شایع‌ترین جرایم فضای مجازی بوده که دارای مجازات می‌باشد و در صورت شکایت‌ کردن توسط شاکی‌، پیگیری قضایی آن امکان‌پذیر خواهد بود.

وی افزود: پس از انجام اقدامات پلیسی در خصوص پرونده، فردی که مرتکب این عمل شده بود مورد شناسایی قرار گرفت و طبق دستور مقام قضایی مبنی بر احضار وی به این پلیس فراخوانده شد.

این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد: متهم همسر سابق شاکی بود و به انگیزه انتقام جویی اقدام به درج مطالب توهین آمیزی نسبت به شاکی نمود، لذا پرونده به همراه متهم به مراجع قضایی ارسال شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: کاربران در فضای سایبری باید مراقب رفتار آنلاین خود باشند و از روی بد‌گمانی و شک یا انتقام‌جویی و یا سرگرمی  برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت نکنند، چرا که همانطور که گفته شد مزاحمت در فضای سایبر جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.

سرهنگ دانش پور با بیان اینکه توهین و هتک حیثیت در فضای مجازی جرم است، گفت: افراد زیادی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و طبق ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی، توهین به افراد، از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک ، مجازات بازدارنده برای محکومین در پی دارد؛ لذا با توجه به نوع توهین‌، مجازات آن نیز متفاوت است و در صورت شکایت‌ کردن توسط شاکی‌، پیگیری قضایی آن امکان‌پذیر خواهد بود.

منبع: پلیس فتا

نمونه شکواییه توهین و فحاشی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    17 + هجده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!