0

توقف همکاری آلمان در جاسوسی اینترنتی با آمریکا

دسته بندی ها : جاسوسی سایبری 19 اردیبهشت 1394 مدیر سایبرلا 856 بازدید

پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر همکاری سرویس اطلاعات خارجی آلمان با آژانس امنیت ملی آمریکا برای جاسوسی از شرکت‌ها و مقام‌های اروپایی، آلمان نظارت و جاسوسی اینترنتی برای آمریکا را متوقف کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از رسانه های خبری آلمان، اختلاف و تنش ایجاد شده بر سر همکاری آلمان و آمریکا برای جاسوسی از شرکت ها و مقام های سیاسی اروپایی موجب شده تا آژانس اطلاعات خارجی آلمان، همکاری در زمینه جاسوسی اینترنتی را با آژانس امنیت ملی آمریکا متوقف کند.

اتهامات مطرح شده در این خصوص، دردسرهای زیادی را برای دولت ائتلافی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به وجود آورده و ممکن است به روابط برلین و واشنگتن ضربه بزند.

تازه ترین نظرسنجی موسسه “اینسا” نشان می دهد که بیش از ۶۲ درصد آلمانی ها فکر می کنند که رسوایی مربوط به همکاری جاسوسی آلمان و آمریکا می تواند به اعتبار مرکل لطمه وارد کند. مسئولیت نهایی عملکرد آژانس اطلاعات خارجی آلمان با دفتر مرکل است.

رسانه های خبری آلمان تاکید کرده اند که افشای همکاری آژانس اطلاعات خارجی این کشور با آژانس امنیت ملی آمریکا موجب شده تا طرف آلمانی همکاری خود در زمینه جمع آوری اطلاعات و نظارت بر اینترنت را متوقف کند.

نشریه اشپیگل پیش از این اعلام کرده بود که آژانس اطلاعات خارجی آلمان به مدت ۱۰ سال به آژانس امنیت ملی آمریکا کمک کرده است تا از مقام های دولتی و شرکت های اروپایی از جمله شرکت ایرباس، جاسوسی کند.

روزنامه آلمانی بیلد نیز نوشت، آژانس اطلاعات خارجی آلمان از اطلاعات جمع آوری شده برای آژانس امنیت ملی آمریکا برای اهداف خاص خود نیز استفاده کرده است.

به نوشته این روزنامه، آلمان از شرکت ها، نهادها و وزارتخانه های اروپایی جاسوسی کرده است. این اطلاعات ابتدا توسط آژانس اطلاعاتی آلمان پردازش شده و در گزارش های داخلی مورد استفاده قرار گرفته است.

روزنامه بیلد به نقل از اسناد آژانس اطلاعاتی آلمان نوشته است که دفتر مرکل در سال ۲۰۰۸ میلادی از همکاری سرویس های اطلاعاتی این کشور با آمریکا در زمینه جاسوسی اقتصادی اطلاع داشته ولی واکنشی نشان نداده است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!