0

توصیه‌های برای استفاده کودکان از تلفن همراه

توصیه‌های استفاده کودکان از تلفن همراه – کودکان زیر پنج سال تقریبا در سراسر جهان، پیش از راه رفتن و سخن گفتن، ضربه زدن به دکمه‌ی صفحه‌های لمسی تبلت و تلفن‌های هوشمند را یاد می‌گیرند (لس آنجلس تایم). شاید بتوان گفت تلفن های همراه هوشمند و تبلت جزءی از زندگی کودکان و نوجوانان شده است. بازی ها و برنامه های مختلف، به راحتی در اختیار فرزندان قرار می گیرد و دسترسی به اینترنت بر روی گوشی های تلفن با سرعت زیاد فراهم شده است.

به گزارش سایبرلا به نقل از انجمن خانواده و اینترنت، والدین از محتوای بازی ها و برنامه ها اطلاع کافی ندارند. امکان نظارت بر محتوای اینترنت هم بدون استفاده از ابزارهای فنی نیز وجود ندارد. مشغله های زندگی هم مزید بر علت شده اند و والدین امکان نظارت مستمر و دائمی بر فرزندان خود را از دست داده اند.

چاقی و کم تحرکی به مشکلی فراگیر در بین کودکان و نوجوانان تبدیل شده و والدین شاهد افت تحصیلی فرزندان، مشکلات رفتاری و اخلاقی ناشی از استفاده ی غیر صحیح از فضای مجازی توسط فرزندانشان هستند.

سوالات مهم

◾اما راه حل چیست؟

◾آیا می توان کودکان و نوجوانان را از دسترسی به این فناوری ها منع کرد؟

◾آیا والدین می توانند در تمام اوقات نظارت کامل و مستمری بر فرزندان داشته باشند؟

پاسخ صحیح به این سوالات و عامل رفع نگرانی چیزی نیست جزء افزایش مهارت و آگاهی والدین و فرزندان در استفاده درست، سالم و امن از تلفن همراه. والدین می توانند با رعایت نکات زیر تا حد بسیار زیادی جلوی آسیب­ها و مخاطرات ناشی از استفاده فرزندان از اینترنت و گوشی های هوشمند را بگیرند.

بسیاری از والدین معتقدند باید خیلی زود کودکانشان با تلفن های هوشمند و تبلت آشنا شوند، چرا که دنیای آینده، دنیای فناوری اطلاعات اطلاعات است. اما کارشناسان معتقدند که هر ابزاری باید در زمان و موقعیت مناسب در اختیار کودک قرار گیرد. و دسترسی زودتر از موعد کودک به تلفن همراه آسیب های جبران ناپذیری به دنبال دارد.

برنامه استفاده کودکان از تلفن همراه هوشمند

یک روند درست و مناسب برای در اختیار داشتن تلفن همراه این است که کودکان تا قبل از ورود به مدرسه از تبلت های مشترک خانوادگی استفاده کنند. تبلت هایی که سیم کارت ندارند و دسترسی آنها به اینترنت محدود شده است. مشترک بودن نیز به این خاطر است که کودک احساس مالکیت کامل نکند و پدر و مادر بتوانند به راحتی استفاده از آن را کنترل کنند.

کودکان دبستانی از تلفن های همراه معمولی استفاده با سیم کارت های مخصوص کودک استفاده کنند تا امکان نظارت و کنترل بر آنها وجود داشته باشد. در این محدوده ی سنی والدین می توانند مهارت های لازم دسترسی به اینترنت را با استفاده از رایانه های خانگی و رعایت نکات مرتبط با آن به کودک بیاموزند.

پس از این مرحله کودک آماده در اختیار داشتن تلفن همراه هوشمند می شود، تلفن همراه مجهز به سیم کارت کودک و ابزارهای نظارت والدین تا امکان کنترل استفاده و نظارت بر رفتار فرزند برای والدین وجود داشته باشد.

در همه این مراحل استفاده از ابزارهای کنترل والدین می تواند به پدر و مادر برای تعیین برنامه‌هایی که فرزندشان اجازه دسترسی دارند، به همراه زمان‌بندی استفاده از هر برنامه کمک کند.

نرم‌افزارهای امنیتی یکی دیگر از الزامات استفاده از تلفن های هوشمند است. استفاده از نرم افزارهای امنیتی اصلی و به روزرسانی همیشگی آنها کاربران را از تهدیدات تازه حفظ می کند

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفت − یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!