0

آمادگی تهران برای افزایش صادرات برق به پاکستان

دسته بندی ها : فضای مجازی 7 فروردین 1395 مدیر سایبرلا 480 بازدید

هیأت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان در نشستی مشترک بر افزایش مبادلات تجاری خود سالانه به 5 میلیارد دلار تاکید کرده و دولت پاکستان نیز بر همکاری با ایران برای مبارزه با تروریسم اعلام آمادگی کرد.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری: حسن روحانی در نشست هیأت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان، با اشاره به امکانات گسترده دو کشور برای تعمیق همکاری‌ها به ویژه در بخش های اقتصادی اظهار داشت: ارزش مبادلات اقتصادی دو کشور در سال‌های پیش رو باید با فراهم کردن تسهیلات بیشتر در بخش‌های تجاری و بانکی به سالانه 5 میلیارد دلار برسد.

رییس‌ جمهوری تقویت و تسهیل روابط بخش‌های خصوصی دو کشور را در مسیر توسعه همکاری‌های تهران – اسلام‌آباد ضروری دانست و گفت: باید با تقویت بازارچه‌های مرزی، اتصال راه‌های ارتباطی، ایجاد زمینه‌های رسیدن به تجارت آزاد و همکاری فعال میان بنادر گوادر و چابهار، سطح همکاری‌های اقتصادی دو کشور را که خواست ملت‌های ایران و پاکستان است بیش از پیش افزایش داد.

روحانی همچنین به آمادگی تهران برای توسعه همکاری‌ها در بخش انرژی و برق با پاکستان اشاره کرد و افزود: تکمیل و راه‌اندازی خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان به نفع دو ملت است و راه‌اندازی آن تأثیر زیادی در توسعه اقتصادی دو کشور به ویژه پاکستان بر جای می‌گذارد.

رییس‌ جمهوری همچنین از آمادگی تهران برای افزایش صادرات برق به پاکستان و احداث نیروگاه‌های ویژه تولید برق در نزدیکی مرز با پاکستان برای صدور بیشتر برق به این کشور خبر داد.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تروریسم و ضرورت مبارزه همگانی با این پدیده تهدید کننده جهانی پرداخت و گفت: اقدامات تروریست‌ها و ایجاد ناامنی در منطقه تنها به نفع رژیم صهیونیستی و کشورهای صادرکننده سلاح و در نهایت آسیب دیدن زیرساخت‌ها و ویرانی برخی کشورهای اسلامی منطقه است.

رییس جمهور همچنین همکاری ایران و پاکستان در سازمانهای اسلامی و بین المللی در جهت وحدت هر چه بیشتر جهان اسلام و کاستن از اختلافات را مورد تاکید قرار داد.

نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار تأکید کرد: اقتصادهای ایران و پاکستان مکمل یکدیگرند و اسلام‌آباد مصمم است همکاری‌های خود را با تهران در همه عرصه‌ها ارتقا بخشد.

نوازشریف اظهار داشت: گسترش روابط تجاری و رسیدن به هدف 5 میلیارد دلاری مبادلات اقتصادی دو کشور خواست دولت پاکستان است و برنامه استراتژیک 5 ساله تجاری، ‌چارچوب مناسبی برای تحقق این هدف و خواست است.

وی همچنین تکمیل خط لوله گاز ایران به پاکستان و تقویت همکاری میان بنادر گوادر و چابهار را مورد تاکید قرار داد.

نخست وزیر پاکستان در ادامه به آمادگی کشورش برای همکاری با ایران در مبارزه با تروریسم و افراطی گری پرداخت و گفت: دولت پاکستان برای مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری و ریشه‌کنی آن، مصمم و در کنار تهران است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 + 20 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!