0

تهدیدات فضای مجازی / افزایش جرائم فضای مجازی نسبت به مدت مشابه سال گذشته

دسته بندی ها : جرایم اینترنتی و رایانه ای 17 آذر 1397 مدیر سایبرلا 813 بازدید
بیت کوین - ارز دیجیتال - سایبرلا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سردار عبدالرضا آقا خانی فرمانده انتظامی استان قم ضمن حضوردر نشست تخصصی پی جویی جرائم سایبری در حوزه بانکداری الکترونیکی ، در سخنان خود با بیان این که عمده تهدیدات فضای مجازی در حوزه اقتصادی است، تصریح کرد: امروز جنگ فیزیکی وجود نداشته و دشمن از طریق فضای مجازی قصد دارد به خواسته خود برسد.

وی با طرح این سؤال که امروز چقدر در حوزه جنگ سایبری آمادگی داریم به بیان فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در باب اهمیت فضای مجازی اشاره کرد.

در ادامه این همایش حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری قم ضمن تقدیر از عملکرد پلیس درحوزه فضای مجازی، بر لزوم تعامل و همکاری تخصصی تر دستگاه قضایی و پلیس علی الخصوص درحوزه جرایم سایبری جهت برطرف شدن مشکلات و رسیدگی به پرونده های جرایم سایبری تاکید کرد.

رییس پلیس فتا قم نیز ضمن حضور در این نشست تخصصی بیان داشت : امسال جرائم فضای مجازی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۲ درصد بیشتر شده است و برداشت های غیرمجاز از حساب های افراد از طریق شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام دارای بیشترین تعداد تخلف ثبت شده در این فضا هستند.

سرهنگ موالی در خاتمه سخنانش ضمن تشریح پرونده ای، گفت: متهم این پرونده ۱۵ سال دارد و از طریق فریب کاربران اطلاعات بیش از ۹ هزار کارت بانکی را به دست آورده که نشان دهنده لزوم توجه بیشتر مردم به حفظ اطلاعات بانکی خود است.

شایان ذکر است ،این نشست بین پلیس فتا استان قم و قوه قضاییه با موضوع پی جویی جرائم سایبری در حوزه بانکداری الکترونیکی با حضور حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان قم و سردار عبدالرضا آقا خانی فرمانده انتظامی استان قم در محل سرپرستی امور شعب بانک ملی استان برگزار شد.

در این نشست تخصصی با دعوت از مدیرکل و معاونان دادگستری ، مدیران و روسای بانک‌های و همچنین روسای پلیس‌های تخصصی فرماندهی انتظامی استان قم موانع و مشکلات رسیدگی به جرایم سایبری در حوزه بانکداری الکترونیکی مورد بررسی قرار گرفت.

سه کارگاه تخصصی بین پلیس فتا و قضات رسیدگی به جرایم سایبری استان قم در پایان این نشست برگزار شد و مباحثی در خصوص رفع موانع و مشکلات رسیدگی به جرایم سایبری ارائه گردید که نتایج آن منجر به تسریع در شناسایی مجرمین سایبری در فضای مجازی خواهد شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفت − سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!